Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

4DD: Meble. Wyzwania branży meblowej

4DD: Meble. Wyzwania branży meblowej

  • Autor: Urszula Tatur
  • 14 lut 2020 08:54 (aktualizacja: 17 lut 2020 15:28)

4DD: Permanentna zmiana receptą na spowolnienie w branży meblowej

Rynek pracy, widmo spowolnienia gospodarczego – jaki będzie 2020 rok i kolejne lata dla sektora meblowego? Kto zyska, kto straci? Jak przygotować się na trudniejsze czasy? O tym dyskutowano w trakcie sesji „Meble. Wyzwania branży meblowej”.

Sesję tematyczną poświęcono perspektywie rozwoju branży meblowej w Polsce w perspektywie krótko- i długo terminowej moderatorki dyskusji rozpoczęły od próby podsumowania minionego roku. Zaproszeni gości zgodnie przyznali, że dla rodzimego meblarstwa był to czas prosperity, zwracając jednak uwagę, że tak dobra passa nie trwa wiecznie.

„W moim mniemaniu rok 2019 był sprzedażowo znacznie lepszy niż poprzedni. Ogromna konkurencja cenowa, która defacto nam wszystkim szkodzi. 2020 i 21 będziemy mieli się czego bać” – mówiła Joanna Markus, właścicielka, BM Housing. „Dla nas rok był znakomity – wtórował Marcin Dymarski, dyrektor generalny, wiceprezes zarządu, Elita. Był też dobrym prognostykiem na przyszłość. Nasza branża jest jednak tak zróżnicowana, że dosyć ciężko będzie powiedzieć, że jest jeden model wspólny dla wszystkich” – zauważył prelegent. „W przypadku Gali to był bardzo dobry rok – potwierdzał Krzysztof Kobus, członek zarządu ds. eksportu, Grupa Gala Collezione. Patrząc na przyszłość ten rok 2020 oceniamy z dużym niepokojem. Pewne sygnały rynkowe zarówno w Polsce, jak i za granicą dają dużo do myślenia jeśli chodzi o przyszłość” – dodawał. Także Przemysław Pienio, współwłaściciel Claudie Design, podsumował miniony rok z optymizmem: „W Claudie Design rok był rekordowy jeśli chodzi o sprzedaż i wyniki. Również spodziewamy się ciekawych lat 20. Jest dobrze i wszyscy czekamy aż coś pęknie” – prognozował. „Kontynuując te propagandę sukcesu ten rok był fantastyczny, był to najlepszy rok kiedykolwiek. Rok prosperity i rozwoju – zamknął wątek Tomek Rygalik, projektant, Studio Rygalik.

Choć miniony rok należał w opinii prelegentów do udanych, wyraźnie w ich wypowiedziach wybrzmiewały obawy związane ze spowolnieniem gospodarki. Stąd nowe wyzwania  i zagrożenia, z jakimi będzie musiała się zmierzyć polska branża meblowa stały się głównym tematem dyskusji. „Nasza branża to są przedsiębiorstwa, które zatrudniają kilka, kilkanaście tysięcy osób, ale i przedsiębiorstwa, które mają zatrudnienie na poziomie 3-4-5 osób. Razem stanowimy wielki konglomerat, jesteśmy wiodącą siłą w Europie, z tej perspektywy możemy powiedzieć, że nasza branża się rozwija” – mówił Marcin Dymarski. „Natomiast to, co jest niepokojące, to co może się wydarzyć, to na pewno to, że dzisiaj szczególnie ta część Europy Zachodnia zwalnia. Spowolnienie gospodarcze to jest mniejsza ilość produkcji sprzedanej, to automatyczny wzrost presji cenowej, jeżeli na to nałożymy to co mamy wokół siebie - rosnące koszty pracy, rosnące koszty energii, to, że chcemy się dalej rozwijać, musimy inwestować, to część przedsiębiorstwo może w przyszły roku mieć kłopot z utrzymaniem poziomu rentowności, wiele zauważy spadek tego poziomu, a to są mniejsze inwestycje, mniej nowych miejsc pracy, mniejsza odwaga, mniejsza determinacja w działaniu. I tego się bardzo obawiam, bo najgorszą sytuacja, jaka się w takich momentach pojawia, to jest ta niepotrzebna, sztucznie tworzona presja cenowa i to jest jedyna moja obawa” – konkludował dyrektor generalny i wiceprezes zarządu Elita.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ