Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Kolekcja mebli managerskich "Sirio". Fot. Fabryka Mebli Biurowych Maro.

Kolekcja mebli managerskich "Sirio". Fot. Fabryka Mebli Biurowych Maro.

  • Autor:
  • 27 gru 2013 18:02

Branża biurowa po kryzysie

Po załamaniu rynku w 2000 r. branży biurowej trudno było się podnieść. Teraz branża odżywa i nabiera rozpędu. Rynek krajowy wykazuje tendencję do stabilizacji sprzedaży. 

 To ożywienie obserwowane przez większość opiniodawców pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość branży, która będzie mogła liczyć na w miarę przewidywalną, unormowaną sytuację.

Tendencję wzrostową wspomaga i coraz bardziej będzie wspierać wzrost świadomości polskich odbiorców i użytkowników mebli biurowych, którzy zdaniem producentów zaczynają zwracać uwagę na aspekty ergonomii, troskę o pracowników, która w dłuższej perspektywie czasu jest opłacalna. O podwyższeniu poziomu wiedzy na ten temat świadczy rosnąca wśród krajowych klientów popularność mebli biurowych, do tej pory sprzedawanych przede wszystkim zagranicą, gdzie doceniano ich wysoką jakość, zastosowanie zaawansowanych i ekologicznych technologii, ergonomiczne i zdrowe rozwiązania.

Polscy producenci, którzy swoje najlepsze propozycje do tej pory sprzedawali poza krajem, teraz coraz częściej znajdują odbiorców na rodzimym rynku. Marcin Zieliński z Samas Office Polska zwraca uwagę na fakt, że jeszcze kilka lat temu, gdy klient szukał dobrych mebli, zwracał się wyłącznie do przedstawicieli zachodnich koncernów, nie dopuszczając do przetargów polskich producentów.

I trudno było to krytykować. Teraz takie postępowanie nie jest zbyt racjonalne. Okazuje się, że przedstawicielom i dilerom zachodnich producentów coraz trudniej konkurować z najlepszymi polskimi firmami. Dotychczas używane argumenty o jakości, estetyce, używanych materiałach, wykończeniu, aktualnie nie przystają do rzeczywistości. Aczkolwiek - minie jeszcze trochę czasu, zanim polskie fabryki wypracują sobie stabilną pozycję i silną markę.

Z drugiej strony wiele firm (zwłaszcza importerów) wskazuje na znaczne rozdrobnienie polskich producentów mebli biurowych. Według nich wciąż jeszcze widać, że dominują małe, lokalne firmy, które raczej nie przetrwają na rynku zbyt długo. Dagmara Szwaj z Marteli uważa, że jest tylko kilka wiodących firm, mających tzw. know-how, zasoby oraz sieć sprzedaży o zasięgu ogólnopolskim. Dziesięć największych firm z tego sektora obsługuje ok. 50% rynku.

Ponadto polskim przedsiębiorstwom brakuje środków na programy badawcze, które umożliwiłyby im wprowadzanie na rynek nowatorskich rozwiązań w segmencie biurowych mebli z najwyższej półki - ekskluzywnych, o wysokiej ergonomii. W tej dziedzinie, według opinii wielu importerów, na razie są skazane na wtórne wykorzystywanie ogólnodostępnych rozwiązań.

 

 

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ