W Charytatywnym Balu Noworocznym, organizowanym przez Grupę Nowy Styl, uczestniczy co roku ponad 1000 wychowanków z kilkudziesięciu placówek opiekuńczych z Podkarpacia. Fot. Grupa Nowy Styl

W Charytatywnym Balu Noworocznym, organizowanym przez Grupę Nowy Styl, uczestniczy co roku ponad 1000 wychowanków z kilkudziesięciu placówek opiekuńczych z Podkarpacia. Fot. Grupa Nowy Styl

  • Autor: Redakcja Biznesmeblowy.pl
  • 02 paź 2019 06:27 (aktualizacja: 02 paź 2019 08:55)

CSR - druga twarz meblarskiego biznesu

Stworzono m.in. „Akademię FORTE” – projekt edukacyjny, w ramach którego organizowane są studia podyplomowe i programy rozwojowe oferujące kształcenie dla kadry kierowniczej, specjalistycznej oraz pracowników produkcji we wszystkich oddziałach firmy. Chcąc ułatwić swoim pracownikom godzenie pracy zawodowej z życiem rodzinnym, przy dwóch fabrykach, w Ostrowi Mazowieckiej i w Suwałkach, otwarto dwujęzyczne przedszkola z oddziałami żłobkowymi „Żółty Słonik”. Dla starszych dzieci organizowane są kolonie oraz darmowe zajęcia z języka angielskiego. Firma wspiera również aktywność sportową swoich pracowników. Docenia też ich kreatywność, wspierając ciekawe pomysły. Program „Formy – fabryka inicjatyw pracowniczych” cieszy się wśród pracowników dużym zainteresowaniem. Zgodnie z jego założeniami każdy pracownik firmy może ubiegać się o otrzymanie wsparcia finansowego lub pozafinansowego na realizację własnego projektu skierowanego do lokalnych środowisk. Dzięki temu do tej pory udało się m.in. wyremontować szatnię w klubie sportowym, wyznaczyć trasę narciarstwa biegowego, zbudować letnią czytelnię przy bibliotece miejskiej, wyremontować świetlicę wiejską czy odnowić i wyposażyć wiele klas i sal przedszkolnych. Do tej pory, w czterech edycjach programu zrealizowano 57 projektów.

Jesteśmy aktywnym uczestnikiem życia społecznego w miejscach, gdzie zlokalizowane są nasze fabryki. Angażujemy się w liczne działania na rzecz poprawy życia mieszkańców, przede wszystkim w zakresie rozwoju i promocji edukacji, kultury i ekologii. - podkreśla Maria Florczuk. - Chętnie angażujemy się w ważne wydarzenia kulturalne o charakterze lokalnym w miastach, w których żyją i pracują nasi pracownicy. Co roku wspieramy organizację przedsięwzięć, które swoją rangą przyczyniają się do promocji danego regionu, takich jak Suwałki Blues Festival - największy plenerowy festiwal bluesowy w Polsce, na który przyjeżdżają fani z całego świata czy Festiwal Muzyki Cerkiewnej w Hajnówce.

Elementem strategii CSR jest oczywiście dbałość o zrównoważoną produkcję i ochronę środowiska. Proekologiczne rozwiązania w obszarze produkcji i inwestycji są dla nas priorytetem. Segregujemy odpady i przekazujemy je wyłącznie odpowiedzialnym odbiorcom. Dbamy o ekologiczne rozwiązania w miejscu pracy poprzez minimalizację zużycia materiałów nie tylko do produkcji, ale również w biurach. Cały czas rozwijamy i kształtujemy świadomość ekologiczną wewnątrz firmy, na przykład z okazji Światowego Dnia Ochrony Środowiska przeprowadzamy akcję wymiany plastikowych nakrętek na ekotorby wielorazowego użytku. Ekologia jest dla nas bardzo ważna, dlatego staramy się włączać ją w każdy obszar naszego działania. – dodaje Maria Florczuk.

 

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ