Raport Open Research

Raport Open Research

  • Autor: bm
  • 17 maj 2017 08:36 (aktualizacja: 17 maj 2017 10:12)

Czy i za co cenimy polskie meble? Raport firmy badawczej

Fakt, że produkt został wykonany przez polską firmę ma znaczenie dla klientów, ale... nie w przypadku mebli i innych elementów wyposażenia wnętrza. W tym segmencie rynku patriotyzm konsumencki Polaków zdecydowanie zanika. Mówi o tym najnowszym raport opracowany przez firmę badawczą Open Research.

„Najmniejsze znaczenie kraj pochodzenia ma w przypadku mebli, usług telekomunikacyjnych oraz produktów chemicznych. Największe natomiast dla produktów spożywczych, AGD/RTV oraz kosmetyków.” - czytamy w raporcie Open Research pod hasłem "Patriotyzm konsumencki Polaków".

Na pytanie, czy fakt, gdzie zostały wykonane meble ma znaczenie w przypadku zakupu tychże, 41 procent respondentów odpowiedziało, że „ma duże znaczenie”, natomiast dla 39 procent ma „znaczenie niewielkie”. W porównaniu do odpowiedzi z 2016 roku „meblowy” pariotyzm konsumencki nieznacznie wzrósł, chociaż wciąż utrzymuje się na najniższym poziomie w porównaniu z innnymi grupami produktów. Dla 12 procent respondentów polskość marki w przypadku mebli wręcz zniechęca do kupowania konkretnych produktów, a dla 25 procent nie ma to żadnego znaczenia.

Ciekawym punktem raportu jest pytanie o skojarzenia, jakie budzą polskie marki. Z odpowiedzi badanych wynika, że polskie meble kojarzą się w dobrą jakością (56%), ale już znacznie mniej z atrakcyjnym designem (12%) czy z niskim cenami (7%). Bodzio, Agata, BRW, Vox, Kler – to konkretne nazwy polskich marek, które przychodzą na myśl Polakom pytanym o meble...

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ