Czy Polacy kupują meble przez Internet - wyniki raportu
Zakupy online zyskują w Polsce na popularności. W Internecie kupujemy już niemal wszystko, w tym meble. Raport zachowań zakupowych konsumentów „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 roku”, zdradza, jakie kategorie produktów Polacy najchętniej kupują w ten sposób.
Badanie zostało przeprowadzone przez Comarch i Kantar TNS w Polsce oraz w pięciu krajach europejskich: Anglii, Holandii, Niemczech, Szwajcarii i we Włoszech. Na pytania odpowiedziało ponad 3 tys. respondentów. Z udzielonych odpowiedzi wynika, że Internet jest nie tylko miejscem zakupów, ale również źródłem informacji o danych produktach oraz ich cenach.
Z badania wynika, że aż 26 proc. Polaków kupuje meble i artykuły wyposażenia wnętrz w sklepach online. To najwyższy odsetek spośród sześciu badanych państw oraz znacznie powyżej poziomu średniej rynkowej, która wynosi 21 proc. Podobnie będzie za kilkanaście lat, gdyż Polacy deklarują, że w 2030 roku jeszcze chętniej będą korzystać z tej formy zakupów, aby wybrać sofy, szafy, stoły czy łóżka. 37 proc. badanych Polaków będzie kupować meble tylko w sieci, dla porównania średnia rynkowa w Europie będzie wynosić 32 proc. Taki wynik da Polsce pozycję lidera.
Raport pokazuje, na jakim etapie ewolucji są zwyczaje zakupowe Polaków. Na szczególną uwagę zasługują dane dotyczące zakupów w sieci mebli i sprzętu do majsterkowania. Z przebadanych Europejczyków najchętniej kupujemy w sieci meble i akcesoria do wystroju wnętrz, a także narzędzia. To prawdopodobnie pochodna tendencji na rynku nieruchomości napędzanym przez inwestycje ludzi między 30. a 40. rokiem życia, a więc z „pokolenia Milenium”, które wychowało się już w dobie Internetu. Dla nich urządzanie domu czy mieszkania przy użyciu różnego rodzaju aplikacji i nowoczesnych technologii jest czymś naturalnym - zauważa Piotr Budzinowski, dyrektor Działu Product Management Comarch ERP.
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ