Dni Partnerskie Forte 2009
Siódma edycja targów wewnętrznych Fabryk Mebli Forte odbyła się w dn. 25-28 maja 2009 r. w siedzibie firmy w Ostrowi Mazowieckiej. Na powierzchni ok. 3 tys. m2 producent zaprezentował ok. 60 programów meblowych, wśród których zdecydowaną większość stanowiły nowości.
Targi wewnętrzne organizowane przez producentów mebli z roku na rok nabierają coraz większego znaczenia, zwłaszcza na bogatym i zróżnicowanym rynku krajowym. Stąd wyznaczone majowej imprezie cele nie ograniczyły się wyłącznie do prezentacji mebli. Dla organizatorów „Dni Partnerskie Forte 2009” były okazją do spotkania ze stałymi partnerami handlowymi, poszukiwania nowych odbiorców oraz wymiany doświadczeń i opinii o rynku meblowym w kraju. Poza tym, targi to również niezastąpiony sposób na kreację wizerunku firmy i pokazanie możliwości rozwoju – zwłaszcza w trudnych, naznaczonych kryzysem czasach.
Część wystawienniczą imprezy zdominowała prezentacja tegorocznej oferty produktowej. Wśród ok. 60 pokazywanych programów ponad połowę stanowiły absolutne nowości. Co szczególnie zwracało uwagę to dominacja eklektyzmu – mnogość stylów i wpływów, często w obrębie jednego programu: meble klasyczne w nowoczesnej aranżacji, meble dziecięce w młodzieżowej stylistyce „indygo” obok jasnych mebli „barokowych”, kolekcje inspirowane stylem kolonialnym wykończone w płycie, aż po art deco.
Wśród nich uwagę przyciągała kolekcja „Indigo”, dedykowana salonom i jadalniom (prezentowana już wcześniej na targach wiosennych w Ostródzie). Mimo że meble nawiązują do stylu kolonialnego, ich ciemne bryły z charakterystycznymi, stylizowanymi uchwytami pasują również do wnętrz nowoczesnych. Z kolei system „Varese” stwarza możliwość aranżacji pokoju dziennego i jadalni w stylu klasycznym. Wrażenie „zaawansowanego wieku drewna” potęgują charakterystyczne przetarcia ciemnych krawędzi brył.
Ciekawostką, z bardzo dużymi szansami na sukces rynkowy (czego zapowiedzią było spore zainteresowanie ze strony gości targowych) stała się prezentacja, wyróżnionych w konkursie „Meble Forte – projekt ‘09” programów młodzieżowych: „Vivo” (autorstwa Magdaleny Kacprzak-Gagatek) oraz „Pepe” (autorstwa zespołu projektowego w składzie: Karol Murlak i Magdalena Czapiewska).
Ofertę targową uzupełnił cykl seminariów, kierowanych do przedstawicieli salonów meblowych, prowadzonych przez specjalistę ds. wzornictwa, psychologii koloru oraz visual merchandisingu – dr Marka Borowińskiego. Podczas wykładu pt. „Sposób zagospodarowania sklepu w nawiązaniu do zachowań klientów” zaprezentował on możliwości zwiększenia atrakcyjności powierzchni sprzedażowej salonu (a tym samym zwiększenie sprzedaży z m2), poprzez bodźce oddziaływujące na podświadomość: kolor, światło, dźwięk i zapach. Z kolei wykład pt. „Butik – koncepcja prezentacji oraz omówienie obowiązujących tendencji wzorniczych” dotyczył nowego segmentu sprzedaży Fabryk Mebli Forte – dodatków i elementów wystroju wnętrz. Część ekonomiczną prezentacji poprowadził Cezary Roszkowski, dyrektor sprzedaży firmy Forte.
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ