Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

  • Autor: Marek Hryniewicki
  • 27 gru 2013 18:02

Dobry czas na budowanie oraz wykańczanie pomieszczeń biurowych

Od 2-3 lat sytuacja na polskim rynku mebli biurowych jest dobra, a nawet bardzo dobra. Ma na to wpływ kondycja polskiej gospodarki, która przekłada się na budowę nowych biur, a także remontowanie i podnoszenie standardu już istniejących.

Zauważalny od kilku lat wzrost na rynku mebli biurowych jest w tym roku szczególnie dynamiczny. Od kilku lat notowaliśmy kilkunastoprocentowe wzrosty, ale w tym roku możemy mówić o prawdziwym boomie rynkowym – przyznaje Jakub Rzetecki, dyrektor marketingu i sprzedaży w firmie Profim.

Na powiązanie sytuacji sektora mebli biurowych z ogólną sytuacją gospodarczą kraju wskazuje Beata Osiecka, prezes Zarządu Kinnarps Polska: Nasza branża należy do grupy tych gałęzi gospodarki, która jako pierwsza wchodzi w kryzys i jako ostatnia z niego wychodzi. Każde osłabienie gospodarcze powoduje natychmiastową reakcję firm, polegającą na szukaniu oszczędności – w pierwszej kolejności cięciom podlegają takie pozycje, jak np. wyposażenie biura. Z kolei ożywienie gospodarcze nie od razu jest odczuwalne w branży mebli biurowych – istnieje pewna inercja, wynikająca m.in. z cyklu procesu inwestycyjnego. W praktyce dzisiejsza wiadomość o napływie nowych inwestorów dla meblarzy oznacza tyle, że biura tych inwestorów wyposażane będą za rok, a nawet dwa. Beata Osiecka podkreśla także wrażliwość sektora mebli biurowych na każdą zmianę w ogólnej sytuacji gospodarczej: Każdy, nawet niewielki wzrost dynamiki gospodarki polskiej oznacza kilkukrotnie większy wzrost dynamiki sektora mebli biurowych. Zależność ta działa, niestety, również i odwrotnie.

Biurowe eldorado

Wzrost zapotrzebowania na meble biurowe przekłada się oczywiście na wyniki finansowe firm. W ostatnich latach sprzedaż rośnie po około 10-15% w stosunku do roku poprzedniego. Jest to zgodne z czynionymi wcześniej założeniami – mówi Krzysztof Duliński z Grupy Nowy Styl.

W zasadzie 90% firm wymienia całościowe wyposażenie przy zmianie siedziby – przyznaje Dagmara Szwaj. – Dla porównania jeszcze 3-4 lata temu ten odsetek wynosił 40%. W rezultacie w ciągu 3 ostatnich lat firma Martela podwoiła swój obrót do prawie 40 milionów w 2006 roku, a w tym roku nadal spodziewa się ponad 30% wzrostu sprzedaży.

W Profim wzrost sprzedaży w 2007 r. kształtuje się na poziomie 40% względem wyników z poprzedniego roku i – jak przyznaje Jakub Rzetecki – jest ograniczony jedynie mocami produkcyjnymi fabryki. Sytuacja finansowa firmy jest bardzo dobra, ponieważ sprzedaż odbywa się praktycznie na bieżąco i nie ma większych problemów z płatnościami. W zeszłym roku obroty Profim wyniosły 136 mln zł. W roku bieżącym przyjęte prognozy zakładają osiągnięcie obrotu na poziomie 200 mln zł.

Z kolei firma Kinnarps Polska w ostatnich 5 latach praktycznie potroiła sprzedaż mebli biurowych, a w następnych 5 latach przewiduje średni, przynajmniej 15% wzrost w skali każdego roku.

W ubiegłym roku przychody Fabryki Mebli Biurowych Mikomax wyniosły ponad 46 mln zł. Wysokie wyniki za pierwsze półrocze 2007 roku wskazują, że przychody na koniec bieżącego roku będą większe niż w roku poprzednim. Wygrane przez nas kontrakty, nowe możliwości dla producentów mebli biurowych związane z organizacją Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie oraz dobra sytuacja gospodarcza w kraju pozwalają nam z optymizmem myśleć o kolejnym półroczu i następnych latach – mówi Anna Mikołajczyk, wiceprezes Zarządu FMB Mikomax.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ