Forum Branży Meblowej: Eksport z marką czy bez marki?
Poszukiwanie nowych rynków zbytu polskich mebli, promocja produktów eksportowych za granicą, ale także budowanie polskiej marki meblowej opartej na dobrym wzornictwie – to najważniejsze tematy panelu dyskusyjnego pt. „Zmierzamy tam, by być jeszcze lepsi” podczas Forum Branży Meblowej 2018.
W dyskusji, która zainaugurowała tegoroczne Forum Branży Meblowej, wzięli udział: Piotr Chełmiński, prezes firmy Profim, Adam Dmuchowski, export manager firmy Werxal, Jadwiga Husarska-Sobina, projektantka, właścicielka Husarska Design Studio, Janusz Mikołajczyk, prezes firmy Mikomax, Jolanta Sławomirska z Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, Michał Strzelecki, dyrektor biura Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli, Jan Szynaka, prezes Szynaka Meble, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli.
Paneliści rozmawiali między innymi o tym, jak wygląda aktualna sytuacja polskich eksporterów mebli na rynkach europejskich, a także na rynkach pozaunijnych, które są kierunkiem ekspansji wielu polskich firm. Jako rynki perspektywiczne wymieniano między innymi Stany Zjednoczone czy kraje arabskie. Prelegenci byli jednak zgodni co do jednego – aby zdobywać nowe rynki, trzeba być przede wszystkim konsekwentnym, wiedzieć, do czego się dąży, utrzymywać z danym krajem regularne kontakty i nie zrażać się niepowodzeniami.
Rozmawiano również o wzornictwie mebli i o tym, czy jest możliwe stworzenie tzw. polskiej marki mebli – takiego wizerunku polskich mebli, który jednoznacznie pozytywnie kojarzyłby się z naszym krajem. Tutaj opinie były podzielone. „Powinniśmy nastawić się przede wszystkim na dobry design, dobry produkt, który spełni oczekiwania rynku” - przekonywała Jadwiga Husarska-Sobina. Czy uda się zrealizować związane z marką plany polskich eksporterów? Na pewno warto próbować, ale należy liczyć się z tym, że będzie to trudne i zajmie wiele lat.
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ