Stoisko firmy Laguna. Fot. Archiwum

Stoisko firmy Laguna. Fot. Archiwum

  • Autor: Agnieszka Błachowska
  • 27 gru 2013 18:00

"Furnica 2013" - jakość w cenie

Tegoroczna edycja Międzynarodowych Targów Komponentów do Produkcji Mebli „Furnica” była dość skromna, jeśli weźmie się pod uwagę frekwencję wystawców. Jednak wszyscy wiemy, że liczy się jakość, a nie ilość. Na jakość zaś nikt z obecnych w Poznaniu nie mógł narzekać.

W tym roku „Furnica” odbyła się w dniach 16-19 kwietnia, jak zawsze – na terenach MTP w centrum Poznania. Jednocześnie zwiedzający mogli zapoznać się z ofertą prezentowaną na targach „Drema”. Tym razem ekspozycje firm z branży dostawców dla przemysłu meblarskiego zajęły powierzchnię dwóch hal: 7 i 7A. Wśród wystawców nie zabrakło znanych i uznanych producentów i importerów takich, jak np. AMI Polska, Arte Metal Style Polska, Atpol, Gaber, Hubertus, Laguna, Lectra, Niemann Polska, Poliplast, Pollmeier Polska, Renolit, Schwinn Polska czy Stalmot&Wolmet. Do udanych trzeba zaliczyć poznański debiut firmy Frontres, docenionej nagrodą „Acanthus Aureus”. Natomiast w ramach przestrzeni specjalnej targów „Urok Detalu” ulokowali swoje propozycje czołowi dostawcy papierów dekoracyjnych i folii finish – Impress Decor, Interprint, Schattdecor i Suddekor. W sumie można wymienić około 120 firm wyszczególnionych w targowym katalogu.

 „Furnica News”

Wystawcy „Furniki” przygotowali ciekawą ofertę, jednak często były to tylko wybrane nowości – zaledwie przedsmak tego, co czeka zwiedzających na kolońskich targach „Interzum”. Niemniej jednak udało się wyłonić trzy produkty załugujące na „Złoty Medal”, przyznawany co roku przez MTP. Są to panel 3-warstwowy „DendroLight” firmy SIA DendroLight Latvija, zgłoszony przez Trehus Design Krystyna Sieczka; papier dekoracyjny „Dąb Portland” zgłoszony przez Impress Decor Polska oraz cutter „Unicut 3C50” firmy Unicut, zgłoszony przez Allcomp Polska. Oprócz tego kilkanaście prezentowanych na targach produktów zostało zadeklarowanych jako nowości. Wśród tych propozycji znalazły się m.in. dekory firmy Suddekor takie, jak „D.Fin Supermatt”, „Dąb Lefkas”, „Fresco, „Lentini” i „D.Fin Thermoform”; oraz dekory firmy Schattdecor: „Chesterfield Oak”, „Canyon White Pine” i „Canyon Monument Oak”. Kilka nowości zgłosiła też Laguna: „Future 30/Simple 30”, „Sloping”, „Mini Cabinet Glass” i rączkę „Multiomega”. Arte Metal Style Polska promowała kolekcję uchwytów „Natura” (modele „Daphne”, „Jolie”, „Eden”, „Floris”, „Amelie”).

Hubertus w niecodzienny sposób (na efektownej podłodze stoiska) zaprezentował innowację materiału „Hubertus Super Połysk”, polegającą na jego zwiększonej odporności na zarysowania. Również Stalmot&Wolmet na targi przygotował szereg nowych rozwiązań. Warto zwrócić uwagę m.in. na mechanizm „SF 056-5”, który nadaje nową funkcjonalność meblom tapicerowanym. Użytkownik, wysuwając siedzisko do przodu, uruchamia podnoszenie zagłówka a oparcie pochyla się, automatycznie zmieniając swoje położenie. W ten sposób uzyskuje się ergonomiczną pozycję do wypoczynku i dobre podparcie dla nóg i głowy. Inna nowość z oferty Stalmot&Wolmet to mechanizm do spania wzdłuż „PF 282-5”, do zastosowania w sofie lub narożniku. To okucie współpracuje z mechanizmem oparcia (PC 106-5), dzięki czemu obsługa funkcji spania jest bardzo praktyczna.

Pokaz iluzjonistów

Mocną stroną „Furniki 2013” okazała się wystawa z cyklu „Urok Detalu”, która w tym roku została zatytułowana „W kręgu iluzji”. W tej przestrzeni producentci papierów dekoracyjnych i folii finish: Impress Decor, Interprint, Schattdecor i Suddekor, pokazali niecodzienne wzory, które zastosowane w meblach dają efekt trójwymiarowości iłudzą wzrok sugestywnością imitowanych obrazów. Celem wystawy było zainspirowanie projektantów ciekawymi efektami. Najwięcej emocji wzbudzały dekory: „Firewood” (sztaby drewna przy kominku) i „Lightboard” (imitacja płyty komórkowej w przekroju) firmy Schattdecor; „Eiche Lefkas” (rustykalne drewno dębowe w stylu vintage) i „Fresco” (ukazanie bogactwa kolorystyki drewna, potęgującej efekt głębi) firmy Suddekor.

Interprint pokazał m.in. nową kolekcję dekorów „Colours of the web” - efekt inspiracji kontrastem między światem Internetu a światem przyrody. Zainteresowaniem zwiedzających cieszyły się też nowości, np. „Beaumont Oak” - dekor imitujący dąb w jego najwierniejszym, naturalnym wydaniu, oraz „Rockpile” - przekorny i elastyczny wzór dębu o lekkiej strukturze, którego wygląd zależy od kąta patrzenia. Impress Decor podjął z targowymi gośćmi grę – zaskakując ich sztuczkami godnymi uznanych iluzjonistów. Pokazał, że można stworzyć cyfrowe pliki wiernie oddające rzeczy, które pozornie nie są możliwe do do wydrukowania, np. światło lampki, cień drzewa, rozlaną wodę. Firma poszła krok dalej poza proste, fotograficzne reprodukowanie motywów dekoracyjnych – tropem skojarzeń, nawyków i mechanizmów podświadomości.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ