Grupa nowy Styl nagrodzona za międzynarodowe inwestycje
Odważna inwestycja na rynku szwajcarskim, utworzenie Stylis Dubai i wejście na rynek hotelowy na Bliskim Wschodzie... To tylko niektóre z działań, dzięki którym Grupa Nowy Styl została "czempionem rozwoju" według „Pulsu Biznesu” i firmy doradczej PwC.
„Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” to konkurs dla największych polskich eksporterów i firm inwestujących za granicą. Kapituła oceniała aktywność inwestycyjną w latach 2015-2017. Odważna inwestycja na rynku szwajcarskim, utworzenie Stylis Dubai i wejście na rynek hotelowy na Bliskim Wschodzie oraz stały rozwój infrastruktury produkcyjnej i showroomów w lokalizacjach europejskich – Grupa Nowy Styl nie zwalniała tempa ekspansji w ostatnich latach.
Grupa Nowy Styl czempionem rozwoju według „Pulsu Biznesu” i firmy doradczej PwC. Wyróżnienie odebrał w Warszawie wiceprezes Rafał Chwast.
"Polskie firmy są coraz lepiej przygotowane do zdobywania zagranicznych rynków. Podejmują się tego świadomie, opracowując odpowiednie strategie i sięgając po właściwe wsparcie" — komentował Jacek Socha, wiceprezes PwC, członek kapituły.
Tak jak wiele polskich firm, Grupa Nowy Styl rozpoczynała działalność zagraniczną od tradycyjnego eksportu. Szybko jednak poszła o krok dalej - zaczęła wzmacniać swoją obecność na rynkach poprzez tworzenie spółek w partnerstwie z lokalnymi przedsiębiorcami, a po 2000 roku - zaczęła wykupywać udziały partnerów z joint venture. W 2011 roku Grupa dokonała pierwszej akwizycji – zakupiła niemieckiego producenta ergonomicznych krzeseł marki Grammer Office. Dwa lata później przejęła niemiecką markę Rohde & Grahl, znaną z produkcji znakomitych technologicznie i wzorniczo mebli biurowych. Kolejne dwa lata później portfolio uzupełniła szwajcarska firma Sitag, oferująca wyposażenie biurowe z wyższej półki. Adam Krzanowski podkreśla, że wszystkie marki, które dołączyły do jego firmy, działają w tym samym sektorze.
Adam Krzanowski nie ma wątpliwości, że pod kątem mocy przerobowych i jakości wiele przedsiębiorstw jest od dawna gotowych na umiędzynarodowienie. Na przeszkodzie staje natomiast brak odpowiednich struktur oraz obawa przed zarządzaniem na obcych rynkach. To granica, którą o wiele trudniej przekroczyć niż tę między państwami. "Żeby myśleć o ekspansji, nie wystarczy otoczyć się najlepszymi fachowcami. Niewiele wyniknie z ich ogromnej wiedzy, jeśli nie będą potrafili zintegrować się z zagranicznymi partnerami. Dlatego twój zespół musi mieć otwartą głowę, być tolerancyjny i potrafić rozmawiać z ludźmi o innym światopoglądzie" – mówi Adam Krzanowski.
"Dojrzałość to słowo klucz" – uważa Roman Przybylski, członek Zarządu Grupy Nowy Styl oraz jej Dyrektor Handlowy. – "Akwizycje są wyższą szkołą inwestowania za granicą. - Dojrzałość w tym wypadku oznacza umiejętność zarządzania firmami, które funkcjonują w oparciu o miejscowe zwyczaje i kulturę. Musisz to uszanować. Ale z drugiej strony trzeba przeszczepić do nich swoje wartości oraz zbudować za granicą własne struktury gwarantujące wzrost" – dodaje Roman Przybylski.
"Bycie międzynarodową firmą to inna jakość życia. Na co dzień pracujemy z ludźmi z różnych krajów i kultur. To dostarcza wielu inspiracji" – dodaje Rafał Chwast.
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ