Fot. Mat. prasowe IKEA

Fot. Mat. prasowe IKEA

  • Autor: bm
  • 09 maj 2019 11:24 (aktualizacja: 14 maj 2019 09:44)

IKEA chce ułatwić zakupy osobom niepełnosprawnym

W ramach projektu „IKEA dla wszystkich” realizowanego w łódzkim sklepie sieci, grupa pracowników nauczyła się języka migowego. Ponadto w restauracji przygotowana została specjalna strefa dostosowana dla osób starszych i z niepełnosprawnością ruchu.

Osoby z różnymi niepełnosprawnościami to znaczna i ważna część naszego społeczeństwa, która może czuć się pomijana w wielu miejscach. Cały czas brakuje rozwiązań, dzięki którym będą mogły czuć się w pełni niezależne i komfortowo bez względu na to, gdzie są i co robią. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby wprowadzać różne udogodnienia w miejscach takich, jak IKEA – tłumaczy Katarzyna Tręda-Pisera, Rzecznik Osób Niepełnosprawnych, Urząd Miasta Łódź.

Pomysłodawczyniami projektu „IKEA dla wszystkich” są Patrycja Matusiak i Wiktoria Rock, które pracują na stanowisku sprzedawcy w sklepie IKEA Łódź. Obie studiują Logopedię z audiologią i współpracują z osobami m.in. z niepełnosprawnościami czy z uszkodzeniami słuchu, a także z osobami starszymi. Swoje zainteresowania, wrażliwość oraz zrozumienie potrzeb innych postanowiły wykorzystać w IKEA i pokazać, że jest to ważne i uniwersalne.

Projekt zakłada wprowadzenie szeregu rozwiązań, które ułatwią zakupy osobom z różnymi niepełnosprawnościami, w tym: kurs Systemu Języka Migowego dla pracowników, uruchomienie mobilnych tłumaczy języka migowego on-line czy oznaczenie ścieżek zakupowych żółtymi liniami. W strefie Restauracji natomiast powstała przestrzeń ze stołami, przy których łatwiej usiąść osobom korzystającym z wózka, a także specjalne miejsca dla osób starszych.

Pomysł na projekt „IKEA dla wszystkich” pojawił się w momencie zauważenia przez nas trudności podczas obsługi osób m.in. Głuchych. Jego celem jest przełamanie bariery między pracownikiem i klientem z niepełnosprawnością, ale też pokazanie, że w naszym sklepie każdy może zrobić zakupy w komfortowy dla niego sposób, także jeżeli chodzi o komunikację z naszymi sprzedawcami. Projekt ma też uświadomić nam wszystkim, że niewielkie działania z naszej strony mogą zrobić dużą różnicę dla osób z niepełnosprawnościami – tłumaczy Patrycja Matusiak ze sklepu IKEA Łódź.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ