Fot. Mat. prasowe IKEA

Fot. Mat. prasowe IKEA

  • Autor: bm
  • 03 kwi 2019 13:55 (aktualizacja: 03 kwi 2019 14:14)

IKEA planuje testowanie usługi leasingu mebli

Grupa Ingka zamierza przetestować potencjalne oferty leasingu mebli - to jeden z elementów realizowania strategii zgodnej z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym. W Polsce pierwsze testy rozpoczną się już w tym roku!

IKEA planuje testowanie usługi leasingu mebli na całym świecie w 2020 roku. W Polsce pierwsze testy rozpoczną się już w tym roku. Koncepcja mebli jako usługi jest odpowiedzią na przeprowadzone badania konsumenckie. Ich celem było określenie, w jaki sposób firma może odpowiadać na potrzeby klientów zgodnie z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym. 

Do końca 2020 roku testy nowych sposobów oferowania produktów i usług IKEA zostaną uruchomione na wszystkich 30 rynkach, na których Grupa Ingka prowadzi działalność. Koncept mebli jako usługa to więcej niż tylko metoda finansowania. To kompleksowa oferta leasingu oparta na subskrypcji, która umożliwia klientom użytkowanie mebli, bez konieczności ich zakupu na własność. Jednocześnie pozwala firmie pozostać właścicielem produktu, co umożliwia jego wielokrotne wykorzystywanie, zanim w całości lub w części zostanie poddany recyklingowi pod koniec jego życia.

Wspomniane testy są kolejnym krokiem w realizacji globalnej strategii zrównoważonego rozwoju IKEA. Jednym z jej priorytetów jest rozwój działalności biznesowej IKEA w taki sposób, by od 2030 firma mogła ją prowadzić w pełni w oparciu o zasady gospodarki obiegu zamkniętego i w sposób przyjazny dla klimatu.

Polska jest jednym z czterech pierwszych rynków (razem z Holandią, Szwajcarią i Szwecją), gdzie rozpoczęła się już faza eksploracji i badań oraz przygotowywane są pierwsze potencjalne modele ofert subskrypcji, które będą testowane. Celem testów będzie zweryfikowanie, czy w zaproponowanej formie odpowiadają one na potrzeby klientów i obecne wyzwania, z jakimi borykają się w życiu w domu, a także sprawdzenie, czy umożliwiają one jednocześnie bardziej zrównoważony sposób konsumpcji produktów i usług. Oceniania będzie także atrakcyjność ofert dla klientów, ich wykonalność oraz rentowność.

Polki i Polacy nawiązują emocjonalną więź z rzeczami, którymi się otaczają, a waga idei posiadania jest dla nich kluczowa ze względu na historyczne restrykcje związane z własnością prywatną. To powoduje, że po pierwsze rozstawanie się z posiadanymi rzeczami jest dla nas trudne – w rezultacie przechowujemy przedmioty, których już nie używamy lub nie potrzebujemy, często o nich zapominając – a po drugie, pożyczanie powoduje dyskomfort, ze względu na poczucie wzmożonej odpowiedzialności za rzeczy, które do nas nie należą. Pomimo tego, z łatwością udało na się zidentyfikować grupy ludzi, którzy byliby potencjalnie zainteresowani używaniem mebli bez konieczności stawania się ich właścicielami. – mówi Agata Czachórska, Liderka Projektu Circular IKEA w Polsce.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ