IKEA planuje zwiększyć sprzedaż mebli przez Internet
Szwedzki koncern IKEA zamierza zintensyfikować sprzedaż mebli przez Internet, gdyż dotychczasowe wyniki notowane w tym kanale dystrybucyjnym uznaje za niesatysfakcjonujące. Wsparciem mają być duże sklepy internetowe zlokalizowane na całym świecie.
W poprzednim roku obrotowym (koniec sierpnia 2016 roku) sprzedaż internetowa Grupy IKEA wyniosła 1,4 mld euro, co stanowiło wzrost o 30 proc. Jednak nie jest to wynik satysfakcjonujący, zwłaszcza w sytuacji, gdy całościowa sprzedaż szwedzkiego giganta w tym czasie sięgnęła 34,2 mld euro.
Przykładowo, w Polsce IKEA w ramach rozwijania nowych form sprzedaży wprowadziła sprzedaż internetową dopiero w końcu 2016 roku. Początkowo w ten sposób meble mogli kupować wyłącznie mieszkańcy dużych miast, w których znajdują się sklepy należące do szwedzkiej marki. Od maja br. lista miast, w których możliwe jest zamówienie mebli IKEA, zwiększyła się m.in. o Szczecin, Radom, Olsztyn i Częstochowę. Jednak wciąż wielkość sprzedaży nie zadowala właścicieli szwedzkiego koncernu.
Samodzielna rozbudowa własnej sieci sprzedaży online jest długotrwała, a przy tym kosztowna, dlatego IKEA chce skorzystać ze wsparcia dużych internetowych platform sprzedażowych, takich jak np. Amazon, Alibaba (Chiny) czy Allegro (Polska). Póki co jednak żaden partner do sprzedaży internetowej nie został wybrany. Planuje się, że nowe kanały sprzedaży zaczną funkcjonować w 2018 roku.
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ