IKEA rozpoczęła nietypową kampanię
IKEA namawia Polaków do odpoczynku dzięki pierwszej w Polsce akcji wywołującej ASMR – uczucie zrelaksowania. Ten nietypowy sposób na odpoczynek ma już miliony entuzjastów na całym świecie.
Głównymi bohaterami innowacyjnych działań są meble, ale w ujęciu, jakiego w Polsce jeszcze nie było. Całość została zrealizowana poprzez szepty i dźwięki wydobyte z materiałów, z których stworzone są produkty IKEA. Działania wykorzystujące zjawisko ASMR są uzupełnieniem wiosennej kampanii marki zachęcającej do odpoczywania.
Czteroliterowy skrót ASMR pochodzi od angielskiej nazwy Autonomous Sensory Meridian Response. W wolnym tłumaczeniu chodzi o spontaniczną odpowiedź układu nerwowego na bodźce odnoszące się do różnych zmysłów i doznań. W praktyce jest to przyjemne uczucie mrowienia w okolicach głowy i szyi, wywołane przez tzw. wyzwalacze. Technika ta jest najczęściej wykorzystywana do relaksu i przy problemach z zasypianiem - słuchający, bez względu na tematykę filmu, odpoczywa.
Dzisiaj mówi się nam, że cały czas mamy być aktywni, być ciągle w biegu. A my wierzymy, że warto i wolno wypoczywać. Kiedy pozornie nie robisz nic, robisz bardzo wiele: ładujesz baterie, masz czas podjąć decyzję czy po prostu cieszyć się daną chwilą. Wykorzystując technikę ASMR, chcemy, aby odbiorca nie tylko zobaczył, ale też usłyszał i poczuł, że z IKEA może pozwolić sobie na naturalny relaks – mówi Bartosz Binczewski, digital marketing leader w IKEA.
Fenomen ASMR nie został jeszcze dostatecznie przebadany, zwłaszcza jego powiązania ze złożonością ludzkiego umysłu. Zdobywa on jednak coraz większe zainteresowanie na wielu płaszczyznach, również w marketingu.
Są takie globalne trendy, których wykorzystanie w kampaniach marketingowych może być nieoczywiste. Takim trendem jest ASMR, który okazał się jednak być idealnym dopełnieniem naszej idei kreatywnej. Po raz pierwszy w Polsce i po raz pierwszy na taką skalę wykorzystaliśmy to zjawisko, tworząc kolejną odsłonę wiosennej kampanii z IKEA o odpoczywaniu i nicnierobieniu. A wszystko po to, by zapewnić użytkownikom prawdziwą przestrzeń do relaksu – mówi Patrycja Lukianow, deputy creative director w Saatchi & Saatchi IS.
Działania wykorzystujące technikę ASMR, prowadzone w ramach wiosennej kampanii IKEA o odpoczywaniu, obejmują głównie digitalowe media szerokozasięgowe: YouTube, Facebook, Instagram, stronę internetową marki oraz radio. Akcję otwiera fabularyzowany film na kanale YouTube Grupy Filmowej Darwin, którego kontynuacją jest video na kanale IKEA Polska - wypoczynkowa sesja ASMR z wykorzystaniem relaksacyjnego wpływu produktów IKEA i… nietypowym gościem. W niespełna 24h od premiery materiałów oba video znalazły się w zestawieniu aktualnie najbardziej popularnych filmów YouTube „Na czasie”. Dodatkowo na kanale YT dostępna jest lista kilkunastu nietypowych utworów - to prawie godzina skomponowanych dźwięków wydawanych przez meble i dodatki IKEA, dzięki którym odpoczniemy w niecodzienny sposób. Niestandardowo będzie można również doświadczyć produktów poprzez videoposty na Facebooku i Instastories oraz na stronie internetowej IKEA.pl.
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ