IKEA Lublin. Fot. IKEA

IKEA Lublin. Fot. IKEA

  • Autor: bm
  • 22 lis 2018 12:21 (aktualizacja: 27 lis 2018 11:20)

IKEA w Polsce - kolejny etap transformacji

W związku ze zmianami organizacyjnymi w Grupie Ingka (zarządzającej sklepami IKEA) w Polsce, do końca 2019 r. utworzonych zostanie około 50 nowych miejsc pracy, a według szacunków, podobna liczba miejsc pracy może zostać zlikwidowana.

Grupa Ingka przyspiesza transformację biznesową na wszystkich rynkach: zwiększa inwestycje w obecne i nowe sklepy IKEA oraz centra dystrybucji, rozwija nowe formaty w centrach miast i koncentruje się na sprzedaży online, aby lepiej odpowiadać na potrzeby klientów. Grupa planuje zwiększyć dostępność produktów i przystępność cenową we wszystkich sklepach IKEA. W wyniku tego procesu, w ciągu najbliższych dwóch lat, w miarę otwierania około 30 nowych punktów kontaktu z klientami na całym świecie, inwestycji w sieć dystrybucji oraz digitalizację, globalnie utworzonych zostanie 11 500 nowych stanowisk. Szacuje się także, że spośród 160 tysięcy stanowisk istniejących w Grupie Ingka, 7 500 może zostać zlikwidowanych, głównie na poziomie funkcji globalnych oraz krajowych biur głównych na trzydziestu rynkach.

W związku ze zmianami organizacyjnymi w Grupie Ingka (zarządzającej sklepami IKEA) w Polsce, do końca 2019 r. utworzonych zostanie około 50 nowych miejsc pracy, a według szacunków, podobna liczba miejsc pracy może zostać zlikwidowana. Na tym etapie, zmiany nie będą dotyczyć większości pracowników IKEA w sklepach i centrach dystrybucji tylko biura głównego firmy.

"Polska jest globalnie jednym z trzech najszybciej rozwijających się rynków IKEA. W ubiegłym roku osiągnęliśmy 11-procentowy wzrost sprzedaży i przekroczyliśmy 4 miliardy złotych obrotów" – powiedziała Carolina Garcia, prezes IKEA Retail w Polsce. "Kilka tygodni temu otworzyliśmy też pierwszy sklep nowego formatu blisko centrum miasta, w warszawskim Blue City. Rozwijamy sprzedaż wielokanałową i pracujemy nad wprowadzeniem rozwiązań gospodarki obiegu zamkniętego dla naszych klientów. Jednocześnie wiemy, że aby wspierać i utrzymać wzrost w dłuższym terminie musimy zmienić się jeszcze bardziej. Chcemy odpowiadać na rosnące oczekiwania naszych klientów, rewolucję w branży handlowej oraz coraz silniejszą konkurencję" – dodała Carolina Garcia.

"Kontynuujemy nasz wzrost i świetne wyniki. Jednocześnie rozumiemy, że krajobraz
w branży handlowej podlega zmianom w skali i z prędkością wcześniej nie notowaną. Zachowania konsumentów ulegają gwałtownym zmianom, inwestujemy zatem i rozwijamy nasz biznes, aby zaspokajać ich potrzeby lepiej i w nowy sposób. Położymy większy nacisk na ulepszanie naszych sklepów. Zajmiemy się także odnowieniem naszej organizacji bazując na naszych wartościach, historii i kulturze firmy. W pracy kierujemy się wartościami i kulturą opartą na otwartości i szczerości. Kierując się wspomnianymi wartościami będziemy w najlepszy możliwy sposób wspierać naszych współpracowników w trakcie planowanych zmian" – powiedział Jesper Brodin, CEO Grupy Ingka.

Transformacja biznesowa obejmuje także wejście do centrów trzydziestu metropolii na świecie, aby uzupełnić ofertę tradycyjnych sklepów IKEA. Zakłada także wzmocnienie oferty cyfrowej i dystrybucyjnej. Celem jest zapewnienie klientom jak najszerszego wyboru produktów, który będzie odpowiadać ich potrzebom i stylowi życia.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ