Inwestycje dostawców dla przemysłu meblarskiego
W 2016 roku inwestowali nie tylko producenci mebli, ale też akcesoriów oraz komponentów meblarskich. Czołowe firmy nie tylko rozbudowywały swoje linie produkcyjne w celu zwiększenia mocy przerobowych, ale też inwestowały w logistykę, powierzchnie magazynowe i rozwiązania prośrodowiskowe.
Wraz z końcem roku dobiegła końca inwestycja Pfleiderer Group, kryjąca się pod nazwą „4Pack Project”. Zakładała ona stworzenie w grajewskim zakładzie czterech linii produkcyjnych służących do szlifowania, lakierowania, formatyzowania i konfekcjonowania płyt HDF. Każda z nich pozwoli na zaoferowanie klientom nowych usług i podniesienie jakości produkowanych tam płyt HDF.
Ponad 15 mln euro zainwestowała firma Impress Decor w nową linię produkcyjną w zakładzie w Ełku. Maszyna do produkcji folii finish stanęła w nowej hali produkcyjnej. Składa się ona z czterech stacji drukarskich i dwóch elementów lakierniczych. Wytwarza folie o maksymalnej szerokości druku 2,75 m, dzięki czemu zakład może zaspokajać oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów, a są nimi przede wszystkim największe polskie firmy meblarskie, m.in. Forte, Black Red White, Szynaka Meble, Wójcik, IKEA czy Tvilum. Maszyna jest w stanie produkować 7 mln m2 folii miesięcznie, co czyni ją jedną z najbardziej wydajnych urządzeń tego typu na świecie.
Firmy nie tylko inwestowały w zwiększenie mocy produkcyjnych, ale również realizowały inwestycje proekologiczne. W zakładzie Kronospanu w Mielcu przez cały rok trwały intensywne prace modernizacje, których głównym celem było zmniejszenie wpływu fabryki na środowisko. Wśród zrealizowanych etapów były między innymi: budowa nowej hali biomasy, wytwornicy ciepła oraz elektrofiltru.
Inwestycje prowadzone były także w obszarze logistyki. Jeden z najnowocześniejszych systemów magazynowych w Europie uruchomiła w 2016 roku firma Marcopol, producent śrub i dostawca elementów złącznych między innymi dla meblarstwa. Magazyn wysokiego składowania liczy obecnie blisko 12 tys. m² i 31 tys. miejsc paletowych. Blisko dwa lata temu, równocześnie ze startem nowej strategii handlowej, wystartował projekt wdrożenia nowej linii logistycznej SSI Schaffer. Decyzja w tamtym czasie była strzałem w dziesiątkę, bowiem w ciągu dwóch lat odnotowaliśmy znaczący wzrost poziomu sprzedaży. Nowy system magazynowy spełnia nasze oczekiwania dziś, ale również jest przygotowany do obsługi coraz większych wolumenów w przyszłości – mówi Piotr Pierowicz, dyrektor zarządzający w Marcopolu.
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ