Istota Targów dla producentów mebli i wystawców
O tym, jakie targi interesują polskich producentów mebli najlepiej się przekonać obserwując listę wystawców poszczególnych imprez. Chcieliśmy się jednak przekonać, które z nich firmy o największej sprzedaży w kraju uważają za najbardziej efektywne.
Kto, gdzie kiedy?
Według wyników rankingu producentów mebli w Polsce (publikowanego co roku przez nasz miesięcznik), firmami o największej sprzedaży na rynek krajowy w 2006 roku były takie przedsiębiorstwa, jak: Black Red White, grupa Nowy Styl, Fabryka Mebli Bodzio, grupa Forte, Szynaka Meble, Adriana, Meble Wajnert, Profim, Kolekcja Mebli Klose i FM Gawin. Firma Black Red White, konsekwentnie nie zaprezentowała się w tym roku na żadnej z krajowych imprez wystawienniczych. Firma Forte promowała nowe produkty we własnym salonie w Ostrowi Mazowieckiej. Z kolei, termin imprezy jubileuszowej firmy Szynaka Meble był zbliżony do zorganizowanych przez nią targów wewnętrznych. Poza tym, kuchnie Szynaka Meble WFM można też było w tym roku obejrzeć na warszawskich targach „Decor”.
Przoduje Kolekcja Mebli Klose
Firmą o największej aktywności wystawienniczej była w tym roku Kolekcja Mebli Klose. Jej produkty można było oglądać zarówno na targach „Meble” w Poznaniu, jak też w Warszawie, Olsztynie, Łodzi, Gdańsku i Krakowie. Wybór miejsc prezentacji nie był przypadkowy, bo w wielu z tych miast firma Klose otworzyła w tym roku salony firmowe. Prezentacje targowe pomagały promować markę, ale też wspierały działalność lokalnych punktów handlowych.
Nowy Styl
Sześć na dziesięć firm z pierwszej 10. była w tym roku obecna w Poznaniu, do czego z pewnością przyczyniły się organizowane co 2. lata targi „Biuro”. Krzysztof Duliński z firmy Nowy Styl wyjaśnia, że NS praktycznie prezentuje się tylko na jednej imprezie targowej w Polsce. Po raz pierwszy na targach „Meble” firma pojawiła się w 1992 roku, kilka miesięcy po powstaniu przedsiębiorstwa. Kiedy zapadła decyzja, że targi będą podzielone na 2. edycje: domową i biurową, zdecydowaliśmy się na udział tylko w biurowej, odbywającej się w lata nieparzyste – mówi Krzysztof Duliński. – Targi w Poznaniu to dla nas okazja do pokazania nowości, dyskusji z naszymi dotychczasowymi dystrybutorami o planach, zamierzeniach obu stron, zacieśniania towarzyskiej więzi, a także możliwość pozyskania kolejnych partnerów handlowych czy biznesowych. Są to głównie firmy zagraniczne, zwłaszcza z terenów dawnej WNP i dawnego obozu socjalistycznego.
Profim
Również w pierwszym roku działalności na targach w Poznaniu zadebiutowała firma Profim. Także teraz, firmowe nowości prezentowane są głównie na targach „Biuro”. Targi są doskonałą okazją do zaprezentowania efektów naszej wielomiesięcznej pracy, czyli nowości w ofercie. Bardzo ważna jest przede wszystkim możliwość spotkania i rozmowy z partnerami handlowymi. Targi to korzystny dla nas i tradycyjny już czas na przekazanie informacji o tym, co się dzieje w firmie, jak rysuje się jej obraz ostatnich lat i co chcemy osiągnąć w kolejnych – mówi Dagmara Jeżyk, specjalista ds. marketingu firmy Profim.
Meble Wajnert
Anna Szyncowicz z firmy Wajnert informuje, że przedsiębiorstwo bierze udział w targach poznańskich. Organizuje też własne targi wewnętrzne, które dają możliwość prezentacji całej oferty, a w szczególności, nowości.
Meble Gawin
Głównym i jedynym forum wystawienniczym dla FM Gawin są targi „Meble” w Poznaniu. Jerzy Jaworski, dyrektor ds. organizacyjnych FM Gawin, jest zdania, że znaczenie handlowe tej imprezy od lat maleje, przesuwając się bardziej w kierunku prestiżowego. Jest to również dobre i sprawdzone miejsce spotkań towarzyskich i wymiany doświadczeń przy okazji licznych branżowych, roboczych seminariów, odczytów i pokazów okołotargowych. Jednak ze względów praktycznych i konieczności ochrony przed konkurencją nie dochodzi tam obecnie do prezentacji najnowszych wzorów czy rozwiązań technologiczno-materiałowych. Te rezerwuje się coraz częściej dla potrzeb „targów wewnętrznych – mówi Jerzy Jaworski z FM Gawin.
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ