Jak dziś sprzedaje się meble - zobacz wnętrza polskich sklepów i showroomów!
W oprawie dodatków i tkanin, w aranżacji z dobrym oświetleniem, z profesjonalnym doradcą - projektantem gotowym na kontakt z klientem. Tak dzisiaj sprzedaje się meble w nowoczesnych sklepach, które coraz częściej nazywamy showroomami.
Czym mogą dziś konkurować między sobą sklepy oferujące meble i wyposażenie wnętrz? Przede wszystkim doborem odpowiedniej oferty - ta jednak w wielu placówkach handlowych jest podobna - powtarzają się marki, producenci, projektanci, wiele sklepów wprowadza do oferty meble, oświetlenie i artykuły dekoracyjne firm zagranicznych, pojawiają się też młode, niszowe pracownie, w których powstają unikalne produkty. Różnice pojawiają się na poziomie ekspozycji i formy sprzedaży i całej marketingowej "otoczki", która ma za zadanie przyciągnąć klienta - najczęściej konkretny "rodzaj" klienta do danego sklepu.
Jak nowoczesne sklepy i showroomy reagują na oczekiwania rynku? Zachęcają i wabią klientów starannie zaaranżowanymi wnętrzami, na tle których meble i dodatki prezentują się inaczej niż w tradycyjnych sklepach meblowych. Oferują coś więcej niż tylko produkty – nie tylko porady designerów, ale też tzw. wartość dodaną, czyli poczucie wyjątkowości, większego prestiżu, bycia w grupie tych wybranych, niszowych klientów ekskluzywnego salonu sprzedaży. I tak naprawdę jest to niezależne od cen produktów w danym sklepie. Dziś odpowiedniej oprawy wymagają nie tylko meble z wyższej półki, ale też te ekonomiczne, dostępne dla wszystkich. Wystarczy popatrzeć, jak od lat robi to IKEA - to właśnie w dużej mierze od szwedzkiej sieci handlowej Polacy uczyli się, jak sprzedawać wyposażenie wnętrz.
Na polskim rynku przybywa sklepów typu concept store, oferujących, poza produktami do aranżacji wnętrz, także inspiracje, porady projektantów, swoistą filozofię wnętrza. Nie tylko sprzedają meble, tkaniny czy oświetlenie, organizują też spotkania z designem, ciekawymi ludźmi, projektantami i producentami. Powoli pojawiają się też stacjonarne showroomy sklepów znanych do tej pory głównie z Internetu - to też dowód na to, że towar warto czasem pokazać klientowi "z bliska", pozwolić mu dotknąć, wypróbować i dokładnie obejrzeć.
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ