Uczestnicy sesji: Jeszcze biuro czy już dom? Jak zaczarować przestrzeń do pracy? podczas 4 Design Days. Fot. PTWP

Uczestnicy sesji: Jeszcze biuro czy już dom? Jak zaczarować przestrzeń do pracy? podczas 4 Design Days. Fot. PTWP

  • Autor: Redakcja Property Design
  • 28 lut 2018 10:34 (aktualizacja: 28 lut 2018 10:49)

Jak stworzyć nowoczesną i funkcjonalną przestrzeń do pracy?

Rozmowa to podstawa dobrego projektu. Słuchajmy inwestora, przyszłych użytkowników biura i korzystajmy z naszego doświadczenia. I niech biuro nie udaje domu - do takiego wniosku doszli paneliści sesji "Jeszcze biuro czy już dom? Jak zaczarować przestrzeń do pracy?" odbywającej sie podczas 4 Design Days.



Nudno urządzone open space'y odchodzą do lamusa. Biura przechodzą prawdziwą rewolucję, bo firmy oczekują oryginalnej i stymulującej do pracy przestrzeni. Od kilku lat możemy zauważyć tendencję wzrostową w kierunku home office design. Czy biuro przypominające dom to dobry kierunek rozwoju?

Trend, gdzie biuro przypomina dom, jest świetny, ale gdzie przebiega granica? Na ile w tym biurze-domu powinno być ergonomicznie? Praca w biurze, które jest domem, to trochę takie oszukiwanie. Mamy czuć się jak w domu, ale chodzi o to, aby z biura jak najdłużej nie wychodzić i jak najwięcej w nim pracować - stwierdził Marek Sajnóg, właściciel Iduro meble biurowe i metalowe.

Kilka lat lat temu każdy chciał projektować biuro typu Google. Teraz to się zmieniło. Mamy sporo realizacji w Wielkie Brytanii, gdzie inwestorzy stawiają coraz częściej na coworking przypominający dom. Jednak należy zachować balans między pracą a domem, dlatego biuro nie może "udawać" domu - zauważyła Anna Kawalec, designer (Tp Bennett).

Niech dom będzie domem, a praca pracą - apelował Przemysław Wardęga, senior PR & marketing manager, Immofinanz. Zdaniem prelegenta, oczywiście, warto uatrakcyjniać miejsce pracy, tak aby ludzie chcieli w nim przybywać i mieli możliwość do odpoczynku i relaksu.

Paneliści zwracali uwagę, że to, jak będzie wyglądało samo biuro, zależy przede wszystkim od działalności firmy. Mamy różne typu biznesu i związane z tym różne aktywności pracowników. Musimy zaprojektować wnętrze, gdzie pracownicy będą mieli możliwość zrealizowania wszystkich typów pracy. Fajnie, jak czują się tak dobrze w pracy, jak w domu, ale moim zdaniem nie twórzmy w biurze domu - podkreślał Jarek Misiewicz, dyrektor sprzedaży krajowej, Paged Meble.

W opinii prelegentów design biura ma znaczenie. Ludzie nie uciekają w pracę z domu, gdy dobrze i efektywnie pracuje się im we własnym biurze. Niektórzy inwestorzy nawet konkurują między sobą atrakcyjnością biura, aby przyciągać nowe talenty. Poprzez design możemy pozyskiwać ludzi do pracy - potwierdzał Wardęga.

Ergonomiczne, ale też... miękkie

Ergonomia to podstawa dobrego projektu biura. Wiele czynników wpływa na to, czy biuro jest ergonomiczne. W związku z tym trendem, coraz więcej pojawia się w biurach wygodnych, komfortowych i funkcjonalnych biurek, foteli czy innych mebli - zauważał Bartosz Piłat,projektant wnętrz, Mikomax Smart Office.

Nie róbmy idealnego produktu, bo powodujemy pewną... ułomność, trzeba czasem zejść z tego super wygodnego krzesła - apelował Jarek Misiewicz. Prawie każdy z nas ma w sobie "zakodowane" wewnętrzne BHP. Jak nam niewygodnie to się ruszamy z tego miejsca - dodał.

Aleksandra Radomska z Allegro.pl podkreślała, że jeśli chodzi o ergonomię, pracownicy w ich biurach mają jak najlepsze warunki. Jednak im bardziej w designie wchodzą miękkie meble, które często nie spełniają norm BHP, to tym częściej pracownicy z upodobaniem z nich korzystają - przekonywała.

Paneliści potwierdzili, że coraz więcej w biurach pojawia się mebli miękkich, które jeszcze nie tak dawno gościły tylko w przestrzeniach domowych. Dziesięć lat temu w projekcie biura było może 10-20 mebli miękkich, gdy ostatnio projektowaliśmy biuro w Londynie wprowadziliśmy miękkich mebli 60 różnych rodzajów i to naprawdę do małej przestrzeni - potwierdziła Kawalec.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ