Łóżko firmy IKEA. Fot. IKEA

Łóżko firmy IKEA. Fot. IKEA

  • Autor: bm
  • 06 lut 2019 11:35 (aktualizacja: 07 lut 2019 09:20)

Jaka będzie polska sypialnia przyszłości?

Według najnowszego raportu IKEA, sypialnia to przestrzeń, która żyje oraz pełni wiele różnorodnych ról. Dla Polaków w codziennym życiu bardzo istotne jest łączenie tej multifunkcjonalności z prywatnością, co często bywa prawdziwym wyzwaniem.

Raport IKEA powstał dzięki współpracy z instytutem badawczym powołanym przez Natalię Hatalską. Symbolicznie „uchyla: on drzwi do sypialni i odczarowuje dotyczące jej tabu, stawiając na humor oraz autoironię. Wynika z niego między innymi to, że sypialnia to często jedyne miejsce, w którym możemy być sobą i żyć po swojemu. IKEA nie chce zmieniać ludzkich przyzwyczajeń, lecz sprawić, że dzięki drobnym udogodnieniom nie będą przeszkadzać innym domownikom.

Z uwagi na otaczające sypialnię tabu, nie za bardzo lubimy dzielić się tym, co dzieje się za jej drzwiami, choć opowieści byłoby bez liku. By stało się to nieco łatwiejsze, IKEA w swojej kampanii zdecydowała się na komunikację poprzez humor, mając nadzieję, iż jej lżejszy ton zachęci Polaków do żywej i bardziej otwartej dyskusji, np. o codziennej rywalizacji o własną przestrzeń. Tym samym IKEA ma szansę zaproponować prawdziwe rozwiązania na jej urządzenie, dzięki którym dopasuje się ona do naszej codzienności.

(...) Wszyscy mamy świadomość tego, że w sypialni wiele się dzieje, lecz rzadko się o tym mówi. Poruszane tematy dotyczą przeważnie jedynie kwestii zdrowego snu oraz funkcjonalnej szafy. Pozostałe aktywności, nie tylko dotyczące seksualności, bywają tematami zbyt intymnymi lub wstydliwymi, żeby o nich dywagować. Chcemy przełamać ten wizerunek sypialni jako miejsca zamkniętego i wyłącznie prywatnego - mówi Michał Pronobis–Proński, Communication Leader w IKEA Retail w Polsce.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ