Jakie meble tapicerowane wybierają Polacy – raport producenta mebli
Polscy klienci najchętniej kupują sofy w odcieniach szarości. Coraz częściej przekonują się do modeli bez funkcji spania i mebli na wysokich nóżkach. To tylko niektóre z wniosków płynących z raportu producenta mebli tapicerowanych.
Z najnowszego raportu przygotowanego przez Fabrykę Mebli Gala Collezione wynika, że upodobania klientów w zakresie aranżacji pokoju dziennego zmieniają się w roku na rok. Jak widać – stawiamy na różnorodność i jesteśmy otwarci na najnowsze, wnętrzarskie trendy.
W Polskich mieszkaniach przez wiele lat najważniejszym elementem wyposażenia salonu był narożnik, w klasycznym kształcie litery L. Najczęściej wyposażony dodatkowo w funkcję spania oraz pojemnik na pościel. Tymczasem w 2018 roku prawie 50% Polaków postawiło na sofę, przełamując dotychczasowy, długoletni trend. Lekkie wizualnie i eleganckie zestawy 3+2+1 podbiły serca klientów, a moda na ten typ zestawów wypoczynkowych znalazła bardzo podatny grunt.
Dwuosobowe i trzyosobowe sofy, łączne w przeróżnych konfiguracjach, znalazły swoje miejsce w naszych domach i mieszkaniach. Obok mniejszych sof dwu i trzysiedziskowych, chętnie kupowane były także sofy o zdecydowanie większych gabarytach, czasem wielosiedziskowe, wzbogacone barkami lub dodatkowymi funkcjami, takimi jak funkcja relaksu. Kategoria „sofa” zawiera bowiem w sobie zarówno meble o bardziej kompaktowej formie, jak i te, które konfigurowane są przez klientów z elementów wybranych systemów modułowych, a które mają zapewnić miejsce do wypoczynku dla większej liczby osób.
W 2018 roku 7 na 10 sof i narożników kupionych przez Polaków było wyposażonych w funkcję spania. To dużo, jednak o 10% mniej niż jeszcze rok wcześniej. Wraz z modą na zestawy 3+2+1, zaczęliśmy coraz chętniej wyposażać nasze mieszkania w meble pozbawione funkcji spania. W 2018 roku aż 56% kupionych sof, to meble na których odpoczywa się na siedząco.
W 2018 roku 7 na 10 sof i narożników kupionych przez Polaków było wyposażonych w funkcję spania. To dużo, jednak o 10% mniej niż jeszcze rok wcześniej. Wraz z modą na zestawy 3+2+1, zaczęliśmy coraz chętniej wyposażać nasze mieszkania w meble pozbawione funkcji spania. W 2018 roku aż 56% kupionych sof, to meble na których odpoczywa się na siedząco.
Ostatnie kilkanaście miesięcy to zdecydowany zwrot w zakresie designu w kierunku wysokich, smukłych nóżek. Meble osadzone na tego typu nóżkach nabierają wizualnej lekkości. Dodatkowa przestrzeń, która pojawia się pomiędzy bryłą mebla a podłogą powiększa optycznie pomieszczenie, co ma znaczenie zwłaszcza w salonach o mniejszych rozmiarach. Łatwiej jest też pod takim meblem posprzątać. W 2018 roku trend ten stał się niezwykle popularny. Wysokie nóżki miała co druga sofa i narożnik kupione przez Polaków.
Kilkanaście miesięcy temu Polacy pokochali szarość w przeróżnych odcieniach – od popielatego, po grafitowy. W 2018 roku 4 na 10 Polaków wybrało szarą sofę, narożnik lub fotel. Jeśli wybierają meble obite skórą naturalną, są większymi tradycjonalistami. W przypadku mebli w obiciu z tkaniny – pozwalają sobie na większą kolorystyczną fantazję, sięgając po kolory m.in. promowane przez stylistów i projektantów wnętrz, a także sięgając po kolory roku ogłaszane przez Instytut Pantone.
WASZE KOMENTARZE (1) + DODAJ KOMENTARZ