Kobiety w branży meblarskiej – czy chcą konkurować z mężczyznami?
W kameralnej atmosferze poznańskiej restauracji Garden City, przy kieliszku prosecco, 12 września odbyło się spotkanie pod hasłem „Kobiety branży meblarskiej. Bądź inspiracją, która zmienia świat”. Jego głównym celem była wymiana doświadczeń, a także integracja kobiet pracujących w firmach meblarskich.
Spotkanie, zorganizowane w Poznaniu przez Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Producentów Mebli, było czymś zupełnie nowym w branży, pozwoliło spojrzeć na ten segment przemysłu od zupełnie innej strony – od strony współpracy pomiędzy kobietami i mężczyznami, podziału ról w biznesie, trudnych kwestii dotyczących partnerstwa.
Pierwszą część spotkania, które odbyło się w restauracji Garden City na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, wypełniła rozmowa (prowadzona przez Aleksandrę Pawlinę-Janygę z MTP) z Marią Wegner – wieloletnią pracownicą, dyrektorem handlowym, członkiem zarządu firmy Swiss Krono. Opowiedziała ona o swoich doświadczeniach w pracy z mężczyznami. Maria Wegner podkreślała, że nie warto za wszelką cenę próbować dopasować się do męskiego wzorca pracownika przedsiębiorstwa. Warto natomiast wykorzystywać swoje atuty, które są charakterystyczne dla kobiet – empatię, intuicję, zdolności organizacyjne i umiejętność współpracy. Nie chodzi bowiem o tworzenie sztucznych podziałów i podkreślanie, że kobiety i mężczyźni nie mają równych szans na sukces w branży meblarskiej, a raczej o zaznaczenie, iż każda z tych grup ma swoje atuty, które sprawiają, iż uzupełniają się wzajemnie. Kobieta i mężczyzna mogą stworzyć idealny team w trudnym biznesie, jakim jest meblarstwo. Jego pewność siebie i siła przebicia, jej intuicja i wrażliwość to połączenie, które może być gwarantem powodzenia zespołu i całej firmy na rynku. Może, ale nie musi – wiele bowiem zależy od tego, czy będą umieli traktować się nawzajem po partnersku.
Słowa Marii Wegner potwierdziła Danuta Pawlik z firmy Schattdecor która wzięła udział w panelu dyskusyjnym – wraz z Anną Dzierżanowską z firmy Halupczok i Sylwią Oleńską z Wydziału Technologii Drewna SGGW. „Rynek potrzebuje różnorodności” - powiedziała Danuta Pawlik – Również jeśli chodzi o styl komunikacji. Kobiety mogą z powodzeniem łączyć dążenie do sukcesu z jednoczesnym byciem partnerem w biznesie”. Uczestniczki panelu dyskusyjnego podzieliły się swoimi doświadczeniami w pracy w przedsiębiorstwie produkcyjnym i na uczelni – wydziale zdominowanym przez mężczyzn. Wnioski były pozytywne – z wypowiedzi wynikało, że kobiety nie ustępują mężczyznom pod względem wiedzy i przygotowania do pracy w trudnej branży, ale bynajmniej nie chcą walczyć i konkurować z nimi za wszelką cenę. Wręcz przeciwnie – chcą współpracować i jak najlepiej wykorzystywać swoje atuty.
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ