• Autor: bm
  • 27 gru 2013 18:01

Marka - skuteczna broń

W panelu dyskusyjnym, pt. „Jakie meble? Uczciwość w relacjach producent – handlowiec” wzięli udział: Wojciech Gieburowski, prezes firmy Kolekcja Mebli Klose, Zbigniew Rychciński, prezes firmy Mazurskie Meble Trading, Mariusz Gawin, wiceprezes firmy Meble Gawin oraz Tadeusz Rekiel, prezes firmy Otex.

Dyskusję prowadził Andrzej Sadowski z Centrum im. Adama Smitha. Wnioski z prowadzonej dyskusji były jednoznaczne – uczciwość i lojalność wobec partnerów to wartości, które nie tylko pozwalają producentom i handlowcom być w zgodzie z etyką biznesu, ale również pomagają w rozwoju i umożliwiają utrzymywanie się na wysokiej pozycji w branży przez wiele lat. Uczciwość to mechanizm, działający w obie strony. Cieszymy się z tego, że nasi partnerzy się rozwijają, chociażby dlatego, że dzięki temu my możemy zwiększać swoje moce produkcyjne, dążyć do zwiększania eksportu – podkreśla Zbigniew Rychciński, prezes firmy Mazurskie Meble Trading.

Nie można jednak zapomnieć o tych czynnikach, które utrudniają, a wręcz mogą zaburzyć dobre relacje między partnerami. I tu dyskutanci zwrócili uwagę na problem, z którym od lat branża meblarska nie może się uporać – naśladownictwo, kopiowanie mebli, import tanich mebli z Azji. Z wypowiedzi rozmówców panelu wynika jednak, że metoda skutecznej walki jest właściwie jedna – podnoszenie jakości produktów, wykorzystywanie zaawansowanych technologii i dobrych materiałów – promowanie marki.

Chociaż tematyka drugiego panelu dyskusyjnego była odmienna od pierwszego („Instrumenty cenowe stosowane w branży meblarskiej”), wnioski na koniec dyskusji były zaskakująco podobne. Wojny cenowe, psucie rynku, bezpardonowa czasem walka o klienta – wszystko to w praktyce okazuje się mało istotne, jeśli w grę wchodzi słaba jakość produkowanych i sprzedawanych mebli. Dbajmy o „wartość dodaną” mebla, nie tylko o jego solidność, atrakcyjny wygląd i dobrą cenę, ale też o to, by klient mógł poczuć się kimś wyjątkowym tylko dlatego, że kupił takie a nie inne krzesło – co do tego zgodni byli wszyscy uczestnicy drugiego panelu dyskusyjnego w Ostródzie: Anna Gołębicka, dyrektor marketingu w firmie Paged Meble, Robert Klaudel, wiceprezes firmy Restol, Grzegorz Kalinowski, dyrektor handlowy firmy Libro i Piotr Lisowki, członek zarządu firmy Abra.

 

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ