Meblarze mogą skorzystać z programu promocyjnego
Do końca 2019 roku będzie realizowany program promocji branży meblarskiej. Jest on skierowany zarówno do producentów mebli, jak i firm zajmujących się projektowaniem. Został on opracowany w ramach poddziałania 3.3.2 „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand” POIR.
Udział przedsiębiorców w programie promocji sfinansowany zostanie ze środków poddziałania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand” POIR, za którego realizację odpowiada Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Program skierowany jest do mikroprzedsiębiorstw, a także małych i średnich firm. Wśród nich mogą być zarówno producenci mebli, jak i studia projektowe.
Przedsiębiorcy mogą ubiegać się o wsparcie finansowe na pokrycie części kosztów działań promocyjnych. Maksymalna łączna wartość wydatków kwalifikowanych, objętych wsparciem finansowym, nie może przekroczyć 1 mln zł.
Przedsiębiorca zobowiązany jest wybrać przynajmniej jeden z pozaunijnych rynków, który będzie zgodny z jego strategią eksportową. Są wśród nich: Chiny, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Stany Zjednoczone, Turcja, Rosja, Kazachstan i Indie.
Poza tym w trakcie trwania całego programu zobowiązuje się do wzięcia udziału w charakterze wystawcy w przynajmniej czterech wyznaczonych imprezach targowych, przy czym przynajmniej na trzech z nich powinny być zorganizowane narodowe stoiska informacyjne. Na liście znalazły się takie wydarzenia, jak np. „China International Furniture Fair” (Szanghaj, Chiny), IMM (Kolonia, Niemcy), „Stockholm Furniture & Light Fair” (Sztokholm, Szwecja), „iSaloni” (Mediolan, Włochy), „Maison et Objet” (Paryż, Francja), „Orgatec” (Kolonia, Niemcy) czy „100% Design” (Londyn, Wielka Brytania).
Oprócz obecności na wskazanych imprezach wystawienniczych, uczestnicy programu deklarują między innymi zakup usługi doradczej i szkoleniowej związanej z przygotowaniem do wejścia na określone rynki eksportowe.
Wśród korzyści, jakie daje firmom branży meblarskiej uczestnictwo w programie, należy wymieć np. możliwość wzięcia udziału w misjach gospodarczych, których celem jest rozpoznanie rynku oraz wymiana doświadczeń. Daje to szansę nawiązania owocnej współpracy biznesowej.
Z drugiej strony przedsiębiorca zyskuje szansę zorganizowania dla handlowców, kontrahentów, dziennikarzy prasy branżowej przyjazdowych misji gospodarczych (wizyt studyjnych), których celem jest prezentacja jego oferty. Dochodzi do tego szereg działań informacyjno-promocyjnych, których część kosztów będzie refundowanych.
Realizatorzy programu planują również przeprowadzić wiele działań promujących polską branżę meblarską, w tym organizację na wybranych targach stoisk informacyjnych czy wizyt studyjnych dla zagranicznych kontrahentów czy dziennikarzy.
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ