Meble łowione w sieci
Podobnie jak ryby – meble głosu nie mają. Głos mają jednak producenci, handlowcy i twórcy serwisów internetowych. Tematu sprzedaży mebli za pośrednictwem Internetu nie da się bowiem pozostawić na mieliźnie zapomnianych, niechcianych, czy niewyjaśnionych spraw.
E-sklepów jest już w kraju ponad 7,5 tys. Tylko w tym roku przez Internet sprzedano towary za ponad 13 mld zł. Rynek e-handlu rośnie o kilkanaście – kilkadziesiąt procent rocznie. Najwięcej sprzedaje się elektroniki i artykułów do wyposażenia lub wykończenia domu i ogrodu, w tym także mebli.
Najczęściej spotykaną formą e-commerce są sklepy internetowe, także jeśli chodzi o sprzedaż mebli. Nad tradycyjnymi placówkami handlowymi górują one dostępnością, bogactwem asortymentu, szybkim dostępem do nieograniczonej ilości informacji, popartych zdjęciami lub multimedialnymi prezentacjami produktów oraz możliwością wyboru najbardziej dogodnej dla klienta formy płatności. Ważne jest jednak rozróżnienie sklepów oferujących meble, funkcjonują bowiem dwa ich typy. Pierwszy z nich to wiele marek w jednym sklepie. Drugim typem jest sklep producencki oferujący markę własną. Tego rodzaju sklepów w Polsce jest niewiele. Do najbardziej znanych należą: sklep internetowy Fabryki Mebli Gawin, Fabryk Mebli Forte, firmy Szynaka-Meble, Black Red White i Mebli Vox. Otwarcie nowej witryny sklepu internetowego zapowiadają także Lubuskie Fabryki Mebli.
Internetowe wojny cenowe
Fakt, że klient może w jednej chwili porównać ceny z wielu sklepów internetowych, korzystając na przykład z porównywarki cen, powoduje nieustanną wojnę cenową, która „wykańcza” słabszą konkurencję. Dlatego też rynek internetowy cechuje się wysoką konkurencyjnością, a ceny są zwykle nieco niższe niż w sklepach tradycyjnych. Meble są produktem o sporych gabarytach, a więc trudnym do sprzedaży przez Internet. m.in. ze względu na duże koszty transportu. Oferta mebli musi być na tyle atrakcyjna, aby po doliczeniu kosztów transportu, cena nadal była akceptowana przez klientów.
„Nie stosujemy innej polityki cenowej, jeśli chodzi o sklep internetowy – zapewnia Piotr Krzanowski, Prezes Zarządu firmy Abra. - Ceny naszych produktów są takie same we wszystkich sklepach Abry. Obowiązują te same promocje i obniżki. Również kampanie promocyjne prowadzone są w tym samym czasie w sieci i w naszych sklepach we wszystkich miastach Polski. Sklep internetowy Abry traktujemy jak naszą kolejną placówkę. Można powiedzieć tylko, że jest zlokalizowana w nieco innym wymiarze.
Podsektor rynku internetowego: meble
Sam sklep internetowy umożliwia i ułatwia dotarcie do samej oferty firmy produkującej meble, zatem już sam w sobie spełnia rolę promocyjną. W przypadku dużych sieci klient może kupić meble przez Internet, a odebrać w pobliskim oddziale firmy, jeżeli akurat znajduje się w jego okolicy. Z faktu, że powstaje coraz więcej sklepów internetowych, w tym także sklepów oferujących meble, można wyciągnąć wnioski, iż prowadzenie sklepu internetowego z meblami jest opłacalne. Z drugiej strony pojawia się coraz silniejsza konkurencja – dla klienta to pozytywne zjawisko, bo oznacza lepsze cenowo oferty, z kolei dla producentów oznacza utrudnione i zaostrzone warunki funkcjonowania na rynku.
- « Poprzednia
- 1
- 2
- 3
- Następna »
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ