Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

  • Autor: Bernardeta Rafałko
  • 27 gru 2013 18:02

Meble w sklepie - punkt nakierowania klienta

Meble służące do wyposażenia sklepów powinny łączyć dwie podstawowe cechy: ciekawe wzornictwo i funkcjonalność.

Interesujący kształt mebli, przyciągający wzrok klienta, stanowi „uzupełnienie” znajdującego się na nich towaru. Z kolei strona funkcjonalna pozwala na odpowiednią aranżację przestrzeni, dzięki czemu klient nie będzie przytłoczony nadmiarem towaru znajdującego się w sklepowej przestrzeni. W przypadku regałów sklepowych ciągle zauważalne jest zastosowanie klasycznych elementów, takich jak szkło, które, przy odpowiednim „użyciu” światła, podkreśla walory estetyczne mebli. Generalnie technologia wykonania mebli sklepowych nie zmienia się od lat, zmienić może się jedynie materiał stosowany w przypadku nowych regałów.

Producenci „kontra” nabywcy

Rynek wymusza na producentach mebli sklepowych rozwiązania, które muszą ustatysfakcjonować potencjalnego klienta. Specyfiką tego produktu nie jest masowość, lecz odbiór przez konkretną grupę ludności. Stąd konieczność zaspokojenia potrzeb klienta nie tylko w zakresie oferowanych mebli, ale także całej gamy usług uzupełniających. Ryszard Rudnik, kierownik Działu Handlu Krajowego w firmie ABM Wyposażenie Sklepów, tak je charakteryzuje: Nasza firma oferuje dla sklepów każdej branży szeroki asortyment towarów dostępnych „od ręki”, a ponadto zapewnia klientom pełen pakiet usług: od doradztwa, poprzez projekt, inwentaryzację pomieszczeń i transport, aż po montaż, serwis oraz możliwość realizacji indywidualnych zamówień.

Kolejnym odzwieciedleniem zmian zachodzących na rynku jest pomoc przy ergonomicznym, funkcjonalnym i estetycznym urządzeniu sklepu (niektóre firmy mają w ofercie m.in. pomoc w doborze odpowiednich mebli, a także w szeroko rozumianej organizacji sklepu). Dobra jakość regałów produkowanych przez poszczególne firmy przestaje już jednak wystarczać. Nabywca wymaga od producenta również wskazówek, jak ma urządzić sklep. Nic więc dziwnego, że właśnie tego rodzaju oferta jest na rynku coraz częściej dostępna.

Nasi projektanci stosują się do kilku ważnych zasad. Po pierwsze – planują kierunek ruchu klienta po sklepie, po drugie – projektują układ wyposażenia zgodny z przyjętymi wcześniej założeniami, a po trzecie – ustalają, wspólnie z właścicielem sklepu, układ asortymentowy na regałach i w innym wyposażeniu. Jednocześnie, obok rozwiązań typowych, jak zastosowanie modułów meblowych, nie unikamy indywidualnych rozwiązań związanych ze specyfiką lokalu i wymaganiami klienta – tłumaczy Ryszard Rudnik.

Nowe-stare tendencje

Kilka ostatnich lat to rosnące ożywienie na rynku mebli sklepowych. Wprawdzie nadal największą grupę odbiorców tego rodzaju mebli stanowią duże sieci handlowe typu Auchan czy Tesco, jednak – jak sygnalizują producenci i dystrybutorzy – pojawiła się również nowa grupa nabywców regałów sklepowych. Duży wzrost gospodarczy pozwolił młodym i operatywnym Polakom „zakładać własny biznes”, w tym także sklepy i salony sprzedaży. Zauważalnym powoli trendem w ich urządzaniu jest, modne już na Zachodzie, wyposażanie placówek handlowych w meble wykonane z materiału, który jest na nich eksponowany.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ