• Autor:
  • 27 gru 2013 18:01

Meble wśród najcenniejszych marek

W rankingu najcenniejszych polskich marek, który 10 grudnia ub.r. opublikował w specjalnym dodatku dziennik „Rzeczpospolita” nie zabrakło marek meblowych. Najwyżej, na 32. miejscu sklasyfikowana została marka Black Red White.

Jej wartość w 2008 r. wyceniona została na 397,2 mln zł (wzrost o 13% w stosunku do roku 2007). W rankingu znalazły się też takie marki, jak: Forte (103. miejsce, wartość – 96,9 mln zł, wzrost o 25%), Komandor (235. miejsce, wartość – 31,8 mln zł, wzrost o 16%), Kler (256. miejsce, wartość – 26,5 mln zł), Gawin (274. miejsce, wartość – 22,9 mln zł, wzrost o 28%) oraz Mebelplast (298. miejsce, wartość – 19,6 mln zł). Ponadto, wysoką pozycję w rankingu (50. miejsce) zajęła marka Kronopol. Jej wartość wyceniono na 249,7 mln zł (wzrost o 240%!).

Najnowszy ranking „Rzeczpospolitej” był jego 5. edycją. Opublikowana na łamach dodatku do gazety lista najcenniejszych polskich marek zawiera 330 pozycji, natomiast pełna wersja rankingu (ponad 400 marek) udostępniana jest zainteresowanym odpłatnie. Badanie przeprowadził Millward Brown SMG/KRC na zlecenie firmy Presspublica (wydawca „Rzeczpospolitej”). Wzięło w nim udział 1,2 tys. osób powyżej 15. roku życia.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ