Finał akcji "Zaprojektowane po ludzku". Fot. Mat. prasowe

Finał akcji "Zaprojektowane po ludzku". Fot. Mat. prasowe

  • Autor: bm
  • 29 kwi 2019 08:50 (aktualizacja: 30 kwi 2019 13:28)

Meble zaprojektowane "po ludzku" - nagroda dla marki Vox

Kolekcja mebli "Young Users" została nagrodzona w konkursie „Zaprojektowane po ludzku”. Uznano ją za jeden z tych produktów, które koncentrują się nie tylko na designie, ale przede wszystkim na potrzebach człowieka.

Kolekcja powstała w procesie co-creation, czyli współtworzenia z użytkownikami. Nad Young Users pracował multidyscyplinarny zespół projektowy, złożony z: projektantów, brand managerów, technologów, psychologów, specjalistów ds. komunikacji, sprzedawców. W projektowaniu wykorzystano badania psychologiczne, etnograficzne oraz badania potrzeb dzieci, nastolatków i rodziców. W trakcie warsztatów przeprowadzonych zgodnie z metodologią design thinking, określono najważniejsze cechy mebli dziecięcych – zarówno z punktu widzenia użytkowników, jak i tych którzy decydują o zakupie. Dzięki temu powstała kolekcja, która odpowiada na potrzeby emocjonalne dzieci, jest trwała, łatwa do utrzymania w czystości i bezpieczna.

W akcji zorganizowanej przez Gazetę Wyborczą chodziło o pokazanie projektów, które skupiają się nie tylko na designie, ale przede wszystkim na potrzebach człowieka. O tym, komu zostanie przyznana nagroda, zdecydowała kapituła w składzie: Radosław Ratajczak, Joanna Krzywda, Tomek Rygalik, Oskar Zięta, Agnieszka Jacobson-Cielecka, Mirosław Filiciak, Jarosław Szymański, Natalia Pietruszewska-Golba, Maciej Siuda, Mateusz Halawa i Marcelina Plichta-Wabnik. W konkursie wzięło udział 66 projektów, a nagrodzono 10. Wśród nich kolekcja Young Users. Nagrodę odebrała projektantka kolekcji – Marta Krupińska.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ