Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Fot. Publikator

Fot. Publikator

  • Autor: PAP
  • 09 marz 2020 09:20

MiR: firmy z różnych branż dostrzegają potencjał autonomicznych robotów mobilnych

Firmy z różnych branż dostrzegają potencjał autonomicznych robotów mobilnych (AMR) w dziedzinie optymalizacji kosztów, bezpieczeństwa i jakości - wynika z badania duńskiej firmy Mobile Industrial Robots (MiR). Najbardziej optymistyczne w tej kwestii są firmy motoryzacyjne.

Ankieta została przeprowadzona pod koniec 2019 r. wśród 117 amerykańskich przedsiębiorstw działających w różnych branżach, w tym w motoryzacji, elektronice, logistyce firm trzecich (3PL) i FMCG. Badanie dotyczyło ich podejścia do automatyzacji procesów intralogistycznych (logistyki wewnątrz zakładowej). Raport został uzupełniony o 20 wywiadów z przedstawicielami zarządów producentów i dystrybutorów. Dalsze informacje zebrano po przeprowadzeniu badań stacjonarnych i analiz publicznie dostępnych informacji istotnych dla celu badania.

Z badania wynika, że na integrację autonomicznych robotów mobilnych z transportem wewnętrznym w najbliższej przyszłości najbardziej optymistycznie zapatrują się firmy motoryzacyjne. 88 proc. respondentów z tego segmentu w ciągu kolejnych 2 lat planuje wdrożenie autonomicznych robotów mobilnych.

przypadku przemysłu elektronicznego 25 proc. firm wskazało okres 1 roku, 35 proc. okres 1-2 lat, a 30 proc. 3-5 lat. W sektorze FMCG odpowiedzi były następujące: 58 proc. w ciągu 2 lat, 21 proc. 3-5 lat, 7 proc. ponad 5 lat, podczas gdy 14 proc. nie brało pod uwagę wdrożenia urządzeń AMR. W przypadku firm logistycznych 58 proc. respondentów wskazuje na okres 2 lat, a 42 proc. 3-5 lat.

Wśród firm motoryzacyjnych 64 proc. dostrzega potencjał robotów AMR w zakresie obniżenia kosztów, zwiększenia bezpieczeństwa i jakości. 16 proc. twierdzi, że mogą one pomóc w uzyskaniu przewagi konkurencyjnej, a zdaniem takiej samej liczby respondentów mogą one wspierać rozwój firmy. W przypadku branży FMCG 79 proc. dostrzega potencjał obniżenia kosztów, zwiększenia bezpieczeństwa i jakości oraz poprawy konkurencyjności. Natomiast 43 proc. firm z branży elektronicznej postrzega AMR jako sposób na przyszły wzrost przedsiębiorstwa. Odpowiedzi tej udzieliła również jedna czwarta firm z branży 3PL.

"Automatyzacja pozwala stworzyć nowe możliwości bezpieczniejszych i wydajniejszych środowisk pracy. Dzięki niej firmy zachowują globalną konkurencyjność, oszczędzając czas, redukując koszty i skuteczniej reagując na potrzeby klientów" - podkreślił dyrektor sprzedaży w regionie Europy Środkowej i Wschodniej MiR Jesper Sonne Thimsen.

50 proc. respondentów zarówno z branży motoryzacyjnej, jak i logistycznej twierdzi, że brak wykwalifikowanego personelu jest barierą w dalszych planach związanych z automatyzacją. Ten problem wskazało także 35 proc. przedstawicieli branży elektronicznej i prawie 30 proc. ankietowanych z sektora FMCG. Ponad połowa respondentów z każdego segmentu stwierdziła, że zwrot z inwestycji w automatyzację nie jest wystarczająco szybki, a prawie 40 proc. firm z branży FMCG i elektroniki oceniło swoje procesy jako zbyt zmienne lub o zbyt małej skali, by można je było poddać automatyzacji.

"Wdrażanie nowych technologii, takich jak AMR jest często klasyfikowane jako inwestycja w technologię. Należy ją natomiast postrzegać jako narzędzie wspomagające firmę jako całość" - wskazał Jesper Sonne Thimsen. (PAP)

lus/ malk/


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ