Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

  • Autor: Redakcja
  • 27 gru 2013 18:01

Musimy wykorzystać regres - panel dyskusyjny

16 marca 2010, podczas targów w Ostródzie, miesięcznik „Meble Plus” zorganizował panel dyskusyjny pt. „Recesja czy wzrost? Perspektywy dla branży meblarskiej na rok 2010”.

Uczestniczyli w nim: Maciej Formanowicz – prezes Zarządu Fabryk Mebli Forte, wiceprezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli, Piotr Wójcik – wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Fabryce Mebli Wójcik, Marek Kołakowski – prezes firmy Mebelplast oraz Tomasz Strączek – dyrektor handlowy w firmie Mix Meble. Panel prowadzili: Andrzej Sadowski – wiceprezydent Centrum im. Adama Smitha oraz Marek Hryniewicki – redaktor naczelny miesięcznika „Meble Plus”.

Andrzej Sadowski: Najnowsze dane pokazują, że w styczniu i lutym – w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego – mieliśmy mniejsze wpływy do budżetu z tytułu podatków. Jednocześnie z salonów meblowych płyną sygnały, że wprawdzie styczeń i luty nie były najlepsze, ale już w marcu widoczny jest spory wzrost. Stąd pytanie: jak z perspektywy panów firm może rysować się sytuacja branży meblarskiej w 2010 roku?

Maciej Formanowicz: Patrząc w przyszłość musimy pamiętać, że ponad 80% mebli eksportujemy, czyli dla nas podstawowym rynkiem jest rynek europejski. A na tamtych rynkach kryzys, zwłaszcza konsumpcji jeszcze trwa. Rynek polski, z całym jego dużym potencjałem wzrostu, jest zależny od sytuacji w pozostałych krajach Europy. Spadek produkcji, wzrost bezrobocia prowadzą w konsekwencji do spadku popytu, co w końcu uderzy w nas, zmusi do zmniejszenia produkcji i spowoduje pogorszenie popytu w Polsce. Jeżeli sprzedaż nie rośnie u naszych głównych odbiorców, to siłą rzeczy ona nie będzie rosła i tutaj. Polska jest krajem, który – aby funkcjonować – musi eksportować. Nasz przemysł, nie tylko meblarski, jest w dużym stopniu nastawiony na eksport i spadek eksportu, odbija się w niedługim czasie na naszym rynku.

Andrzej Sadowski: Jak zatem z perspektywy firmy, w której zdecydowanie dominuje eksport wygląda sytuacja branży meblarskiej?

Piotr Wójcik: Z perspektywy moich firm, które głównie eksportują, widać w pierwszych miesiącach bieżącego roku pewien marazm. Pewne dane, które mamy z rynku polskiego, a także z rynku naszego głównego odbiorcy, dają nadzieję, że rok 2010 nie będzie straconym rokiem. Widzimy na przykład, że konsumpcja w Niemczech nie maleje, ale rośnie. Mimo zatem wygaszania programów pomocowych dzieje się coś, co powoduje, że popyt na nasze meble może jednak trochę wzrośnie. Podobnie w Polsce – od wczoraj rozmawiamy z naszymi partnerami, głównie z Polski, także o tym co się dzieje. Z ich wypowiedzi wynika, że początek tego roku był – nazywając rzecz po imieniu – rzeczywiście słaby, ale widać już pierwsze jaskółki wzrostu. Dosłownie rozmowa sprzed godzimy, gdy klient powiedział, że sprzedaż w ostatnim miesiącu była na poziomie tej sprzed roku. Reasumując: to będzie trudny rok, ale może nie będzie stracony.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ