• Autor: mh
  • 27 gru 2013 18:01

Niedoceniana przewaga?

Custom publishing nie jest zbyt popularnym narzędziem marketingowym wśród polskich producentów mebli. Do posługiwania się nim przyznało się zaledwie 47,6% z ankietowanych przez nas kilkudziesięciu firm.

W branży meblarskiej wydawnictwa custom publishing najczęściej przybierają postać katalogów (72,7%) oraz dostarczania treści do istniejących publikacji (63,6%). Dużo mniej popularne są tradycyjne magazyny (36,4%) i newslettery (18,2%).

Ciekawy jest przypadek Ikera – firma wydaje gazety, które są przygotowywane na targi (Mediolan, Poznań) i są pośrednią formą między katalogiem produktowym a magazynem. Firmie zdarza się też dostarczać informacje o produktach Ikera lub działaniach firmy do innych custom publishingów, np. gazet sieci banków lub innych (np. Starego Browaru w Poznaniu w ramach wspólnej akcji promocyjnej czy Domaru Wrocław, w którym znajduje się salon Ikera).

Adresatem działań typu custom publishing są najczęściej partnerzy handlowi, a także architekci i projektanci (po 54,5%) oraz klienci ostateczni (45,6%).

Grupa Nowy Styl prowadzi wiele różnorodnych działań promocyjnych skierowanych do klientów: zarówno dystrybutorów i architektów, jak i ostatecznych użytkowników – mówi Krzysztof Duliński, rzecznik prasowy Grupy Nowy Styl. Wszystkie mają na celu przekazanie informacji o ofercie, walorach wyrobów, niektóre zawierają elementy budowania lojalności. Te ostatnie wątki kierowane są do partnerów handlowych i architektów, gdyż w branży meblowej trudno mówić o lojalności klienta ostatecznego. Kupuje on to, co mu się podoba, co w danym momencie spełnia jego wymagania funkcjonalne.

Po połowie rozkładają się odpowiedzi („tak” i „nie”) firm, które nie korzystają z custom publishing na pytanie o to, czy „zamierzają posługiwać się custom publishing?” Jedna z ankietowanych przez nas firm stwierdziła wręcz: firmy z naszej branży (potencjalnych dostawców) stosujących to narzędzie uważamy za bardzo zdesperowanych, więc mało wiarygodnych.

Krzysztof Duliński, rzecznik prasowy Grupy Nowy Styl:

Do dystrybutorów i architektów kierujemy przede wszystkim katalogi, wzorniki, cenniki, płyty CD z bryłami wyrobów, płyty CD z materiałami do zamieszczenia na stronach internetowych dystrybutorów (często z bardzo indywidualnie, wg życzeń partnera handlowego, wybranymi wyrobami).

Przykładem działań lojalnościowych jest program Złoty/Srebrny Partner marki Nowy Styl, czyli nagradzanie co roku najlepszych (najwyższe obroty, najwyższe standardy obsługi, najładniejsze ekspozycje) partnerów handlowych. Otrzymują oni dyplom potwierdzający przynależność do grona Złotych/Srebrnych Partnerów, specjalne materiały promocyjne (ulotki, teczka na materiały ofertowe, logo programu do posługiwania się w swoich działaniach promocyjnych, oznaczenie salonów), ich zamówienia są traktowane w szczególny sposób, a adresy ich salonów sprzedaży znajdują się na stronie internetowej www.nowystyl.com.

Formą takich działań były również promocje „Cztery pory roku” czy „Uczta dla smakosza”. W pierwszej co kwartał biorący w niej udział dystrybutorzy otrzymywali oprócz materiałów reklamowych, ofertowych także drobny upominek. W drugiej, skierowanej do klienta ostatecznego (można było wygrać kolacje w ekskluzywnej restauracji), dystrybutorzy, którzy zgłosili chęć przyłączenia się do promocji byli wymienieni (z adresami salonów sprzedaży) w ogłoszeniach prasowych o promocji.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ