Nowa – artystyczna forma komunikacji IKEA
Produkty z nowej kolekcji IKEA „zagrały” w teledysku do utworu Krzysztofa Zalewskiego pt. „Podróżnik”. To wyjątkowa forma komunikacji tegorocznej letniej kolekcji IKEA.
Dzięki niestandardowej współpracy z artystą przedmioty codziennego użytku zostały przedstawione jako elementy niezwykłej instalacji przestrzennej, muzycznej i choreograficznej. Za powstanie teledysku odpowiada Kolektyw Klips: Ewa Kaczmarek, Maciej Domagalski i Ania Olszewska.
Krzysztof Zalewski to muzyk i kompozytor, uważany za jednego z najlepszych wokalistów w Polsce. Za swoją najnowszą, autorską płytę "Złoto" artysta otrzymał 3 nominacje do Fryderyka 2017. Z uwagi na skrajnie różne inspiracje jego projekty wymykają się wszelkim próbom klasyfikacji. Odwaga, by sprzeciwiać się szablonowemu myśleniu, jest bliska firmie IKEA, znanej ze współpracy z nietuzinkowymi osobowościami ze świata sztuki.
Poszukując niekonwencjonalnych metod prezentacji letniej kolekcji, zdecydowaliśmy się na nawiązanie wyjątkowej współpracy z Krzysztofem Zalewskim. Seria SOMMAR 2018 inspiruje
i zachęca do spojrzenia na swoje otoczenie świeżym okiem, dlatego my również postawiliśmy sobie wyzwanie, by odejść od schematów i niestandardowo zakomunikować nasze produkty. Stały się one dopełnieniem emocji w wyśpiewanej przez artystę historii. Mamy nadzieję, że wspólnie udało nam się połączyć przyświecające kolekcji idee wraz ze sztuką, muzyką i tańcem, stanowiącą naturalne uzupełnienie artystycznego świata - komentuje Małgorzata Jezierska, Specjalista ds. PR IKEA Retail w Polsce.
Łącząc świat muzyki, designu i tańca, zaaranżowaliśmy magiczną podróż do wnętrza. To opowieść o chwili, w której powstawał „Podróżnik”. O momencie zawieszenia w czasie, zamknięcia sam na sam ze swoimi myślami. W takiej sytuacji świat wokół gubi swój realny kształt i porządek. Puchnie od słów oraz skojarzeń. Faluje w rytm muzyki. Przestrzeń i znajdujące się w niej przedmioty codziennego użytku stają się nośnikiem emocji w wyśpiewywanej przez Krzyśka historii. Ożywają i prowokują, by w końcu uwolnić go do działania – komentuje Ewa Kaczmarek, reżyserka i autorka scenariusza.
Wraz z premierą teledysku rozpoczęła się kampania produktowa wspierająca promocję artykułów z letniego asortymentu IKEA. Od kwietnia na kanałach social media IKEA rozpoczęła się emisja krótkich materiałów filmowych, w których główną rolę „zagrały” artykuły na balkon, taras czy do ogrodu. Całość została utrzymana w konwencji nawiązującej do teledysku piosenki „Podróżnik”.
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ