Fot. IKEA

Fot. IKEA

  • Autor: Rynekspozywczy.pl
  • 05 sie 2019 16:34 (aktualizacja: 06 sie 2019 10:56)

Nowy koncept sprzedaży IKEA

IKEA przeprojektowała swój sklep w holenderskim Groningen. Obecnie podstawą prezentacji wszystkich znajdujących się w nim artykułów jest cena.


Celem nowego konceptu jest sprzedaż rozwiązań pakietowych, a nie pojedynczych mebli. To kolejny nowy pomysł marki IKEA, testowany w jej placówkach handlowych. Wcześniej w niemieckich sklepach sprawdzano możliwość skupu i sprzedaży używanych mebli. Z kolei w Szwajcarii testowany jest pomysł związany z leasingiem mebli.

Holenderski sklep testowy koncentruje się na konkretnych pomieszczeniach (na przykład salonie), a następnie pokazuje, jak mogą one wyglądać całościowo wyposażone. Ma to nie tylko być inspiracją aranżacyjną, ale też zachęcić klientów do kupna całego pakietu kompleksowych rozwiązań.

Nowy koncept sklepu powstał na podstawie uwag personelu oraz klientów, a prezentowane pokoje zostały zaprojektowane zgodnie z ich pomysłami i standardem życia. Pod uwagę wzięto także inne czynniki, w tym dochód przeciętnego klienta. Groningen ma najniższy średni dochód w Holandii. Wzięliśmy to pod uwagę przy prezentacji naszych produktów. Na przykład, pokazujemy kuchnie od najtańszej do najdroższej. To pozwala klientom znaleźć rozwiązanie adekwatne do ich budżetu - mówi Stefan Kroes, kierownik sklepu.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ