Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Biuro Everspace. Fot. materiały prasowe

Biuro Everspace. Fot. materiały prasowe

  • Autor: Redakcja Biznesmeblowy.pl
  • 16 gru 2019 09:04 (aktualizacja: 16 gru 2019 09:06)

Nowy Styl, Massive Design, Everspace: tak wyglądają nowe biura znanych polskich firm

Wyposażenie i aranżacja nowoczesnego biura to trudny orzech do zgryzienia zarówno dla producenta mebli, jak i architekta. Prezentujemy wybrane wnętrza i rozwiązania, które doskonale obrazują kierunek zmian zachodzących w dziedzinie aranżacji przestrzeni biurowych i mogą stać się źródłem cennych wskazówek.

W ostatnim czasie sektor nieruchomości biurowych rozwija się niezwykle dynamicznie. Przyczyną jest nieustanne pojawianie się na rynku nowych firm, rozwój istniejących, a także otwieranie w naszym kraju przedstawicielstw zagranicznych koncernów. W każdym przypadku niezbędna jest nowoczesna przestrzeń biurowa, dopasowana do profilu działalności przedsiębiorstwa, liczby pracowników, modelu pracy, a także strategii biznesowej danej marki. Biura składające się wyłącznie z szeregu wydzielonych pomieszczeń przeszły już bezpowrotnie do lamusa. W ich miejsce pojawił się wszechobecny open space, który jednak – ze względu na wiele mankamentów – w praktyce musi być modyfikowany i dopasowywany do zindywidualizowanych potrzeb poszczególnych firm.
Wraz z rozwojem powierzchni biurowych pojawiła się też potrzeba ich wyposażenia i aranżacji, co stało się nie lada wyzwaniem dla projektantów i producentów mebli biurowych. Chętnie sięgając po nowoczesne technologie i materiały, sektor mebli biurowych szybko zyskał miano najbardziej innowacyjnej części przemysłu meblarskiego.

- Przepis na idealne wnętrze biurowe jest prosty. Biuro musi wychodzić naprzeciw potrzebom użytkowników. Dziś praca jest dużo bardziej dynamiczna niż kilka lat temu – narady projektowe, spotkania z klientem czy telekonferencje. Biura buzują energią, a przestrzeń musi wspierać różnorodne aktywności, jak rozmowy, narady, kreatywną pracę czy opracowywanie strategii. Spełnienie tych standardów wymaga nowego, ergonomicznego podejścia do powierzchni– mówi Natalia Wenzławska, zastępca dyrektora marketingu i komunikacji CBRE, firmy doradczej i inwestycyjnej działającej w sektorze nieruchomości komercyjnych, organizatora trzeciej już edycji konkursu „Office Superstar”, wyłaniającego najlepiej zaaranżowane i wyposażone biura w Polsce.

Jak to robią specjaliści
Doskonałym przykładem modelowych wnętrz biurowych, wpisujących się w aktualne trendy i korzystających z najnowszych rozwiązań, są biura projektowane specjalnie z myślą o potrzebach… specjalistów od biur. A tymi są w praktyce producenci, projektanci i dystrybutorzy mebli biurowych.
W 2019 roku w Krakowie otwarta została nowa siedziba Nowego Stylu, jednego z czołowych europejskich producentów mebli biurowych, który od prawie trzech dekad zajmuje się kompleksowym wyposażeniem przestrzeni pracy.

Przed zmianą firma posiadała trzy lokalizacje rozproszone w różnych częściach Krakowa, co dla wielu pracowników było niewygodne i niepraktyczne. Czas tracony na przejazdy między biurami, nieporozumienia wynikające z komunikacji mailowej, coraz ciaśniejsza przestrzeń w miarę powiększania się zespołów – to bolączki, które doskwierały pracownikom, a w skali organizacji były poważnym problemem.

- Jesteśmy firmą międzynarodową, działającą na wielu rynkach. Żeby osiągać sukcesy, potrzebujemy szybkiego przepływu informacji i możliwości bieżącej współpracy – podkreśla Adam Krzanowski, prezes firmy Nowy Styl, którego gabinet także mieści się w nowym biurze. Aranżację i wyposażenie nowych wnętrz poprzedziło szczegółowe badanie problemów i potrzeb pracowników. Audyt przeprowadził wewnętrzny dział Workplace Research & Consulting.

- Stworzenie jednego biura dla zespołów o różnej specyfice pracy to nie lada wyzwanie. Tymczasem analizy wykazały, że w naszych krakowskich działach dominują trzy style pracy. Chcieliśmy być pewni, że zaspokoimy potrzeby wszystkich, dlatego zdecydowaliśmy się na hybrydowy model biura. Znalazły się w nim zarówno zamknięte wieloosobowe pokoje, jak i przestrzenie open space z przypisanymi miejscami pracy oraz strefy desk-sharing, w których pracownicy mobilni współdzielą biurka – mówi Ewelina Solecka, Workplace Consulting manager w firmie Nowy Styl. W efekcie w nowym biurze przy każdym stanowisku pracy stanęły biurka sit-to-stand i ergonomicznie krzesła. Niedaleko nich – miejsca do spotkań, a także pokoje do pracy w ciszy i budki telefoniczne. Sercem biura stała się wypełniona zielenią kuchnia – Food Garden, miejsce regeneracji i firmowej integracji.

W otoczeniu dobrego designu
Od bieżącego roku z nowego biura korzysta również firma Everspace, specjalista w dziedzinie projektowania i wyposażenia przestrzeni biurowych. Głównym założeniem nowego biura było stworzenie wnętrz zorientowanych na użytkownika, komfortowych i będących odpowiedzią na potrzeby pracowników.
- Nasze biuro jest otwarte i pozwala na szybką i łatwą komunikację. Wykorzystaliśmy rozwiązania, które oferują nasi partnerzy, dzięki czemu dobrze znamy specyfikę i funkcje oferowanych produktów. Zdajemy sobie sprawę z tego, że dobry projekt nie jest wyjściową wizji architekta, lecz polega na współpracy i komunikacji, dlatego słuchamy siebie nawzajem, wchodzimy w interakcje z klientami i jesteśmy otwarci na ich pomysły. Suma tych czynników pozwala nam personalizować miejsca pracy według potrzeb użytkowników. Nowa przestrzeń Everspace jest dopasowana do rytmu pracy i wewnętrznego życia firmy– mówi Dariusz Wicher, prezes Everspace.

Biuro usytuowane przy ulicy Przeworskiej 2 w Warszawie wypełniają ikony designu oraz nowoczesne wzornictwo o prostych formach. Minimalistyczny styl mebli pozwala na zabawę kształtem i kolorem oraz precyzyjne dopasowanie wyposażenia do rodzaju wnętrza. Ścianki i panele akustyczne zapewniają komfort w czasie pracy, oddzielając od siebie stanowiska i tworząc strefę prywatną, ale jednocześnie nie przeszkadzają w nawiązywaniu relacji. W przestrzeni biurowej znalazły się również gabinet prezesa z miejscem do spotkań oraz sala konferencyjna.

Biuro wizytówką marki
W branży wyposażenia wnętrz od 20 lat działa biuro architektoniczne Massive Design, które w tym roku także wprowadziło się do nowej siedziby. Architekci, którzy projektowali już wnętrza dla takich marek, jak: Google, BMW, Unilever, Samsung, Deloitte, MasterCard, Bacardi-Martini, Wyborowa, PwC, EY czy BNP, tym razem zajęli się własnym biurem, zlokalizowanym w centrum Warszawy.
Projekt własnej siedziby to nie lada wyzwanie. Wiadomo, że biuro pracowni architektonicznej jest nie tylko miejscem codziennej pracy, ale też swoistą wizytówką marki, obrazującą jej możliwości przed potencjalnymi klientami. Jak zatem projektuje się „dla siebie”?

- Najciekawsze w projekcie naszego własnego biura jest to, że ono nie powstało wyłącznie dla nas. Oczywiście, pracujemy w nim – i wykorzystujemy jego atuty na co dzień – ale to biuro powstało przede wszystkim po to, by zaintrygować i zainspirować naszych obecnych – i potencjalnych – klientów. Nie bez powodu nazywamy je „showroomem naszych możliwości”, w którym pokazujemy również zaprojektowane przez Przemysława Stopę elementy wzornictwa przemysłowego. Kilka razy w tygodniu oprowadzamy po biurze osoby zainteresowane tym, jak pracujemy i co możemy zaoferować. Nasza przestrzeń służy również często wyjaśnianiu różnic pomiędzy danymi rozwiązaniami projektowymi, co pomaga w dobraniu tego właściwego– wyjaśnia Konrad Dowejko, design director w Massive Design.

300 m2 powierzchni biurowej wypełniają kreatywne rozwiązania aranżacyjne, takie jak organiczne sufity czy iluzje geometryczne. Nie zabrakło również autorskich projektów Przemysława Stopy, stworzonych dla znanych polskich i międzynarodowych producentów m.in.: Cappellini, Tonon, Casamania, Nowy Styl, Profim, Milliken, Mohawk, As Creation czy Laminam. W projekcie wdrożono wiele rozwiązań biurowych, odzwierciedlających zasady „activity based workplace”. Oprócz typowej strefy open space, znajdziemy tu mobilne budki telefoniczne, komfortowe wnęki do spotkań ad hoc oraz biurka z regulacją wysokości. Wszystko to ma ułatwić komunikację i umożliwić szybką rearanżację zespołów projektowych.

Cały tekst ukazał się w numerze 2/2019 magazynu branżowego Meble Plus.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ