Polscy meblarze wezmą udział w amerykańskich targach
Dzięki dofinansowaniu projektu OIGPM przez Polską Fundację Narodową polscy meblarze będą mogli wziąć udział w trzech edycjach targów odbywających się w amerykańskim High Point.
Po raz pierwszy w historii polskiego meblarstwa mamy szansę wspólnie zaprezentować na rynku
USA, podczas targów w High Point, wartość polskiego wzornictwa i potencjał produkcji polskich
fabryk mebli – powiedział prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli Jan Szynaka.
Dzięki wsparciu Polskiej Fundacji Narodowej zostanie przygotowane wspólne stoisko o powierzchni ponad 300 m2, prezentujące ofertę polskich firm meblarskich oraz wystawę polskiego wzornictwa w zakresie wnętrz. Działania zostaną wsparte kampanią medialną skierowaną do amerykańskich profesjonalistów, zajmujących się meblami oraz designem, a na terenie High Point stanie w trakcie targów instalacja artystyczna – rzeźba - wykonana przez Oskara Ziętę.
W projekcie założono udział 8 firm, w tym 3 studiów projektowych oferujących produkty o dużej
wartości wizerunkowej oraz posiadających duży potencjał eksportowy. Polską obecność w High Point zaplanowano na 3 edycje targów, tzn: październik 2019 roku oraz kwiecień i październik 2020 roku.
Organizator odpowiada za rezerwację powierzchni targowej i przygotowanie oraz obsługę stoiska,
zapewnienie tłumaczy oraz transport eksponatów, a także realizację kampanii medialnej wraz z
przygotowaniem wystawy promującej polski design. Całość uzupełnią działania na rzecz pozyskania
nowych kontaktów i kojarzenia partnerów biznesowych.
Uczestnicy projektu zobowiązują się do wniesienia wkładu w wysokości 315 tys. zł za udział w 3
edycjach targów High Point. Dofinansowanie Polskiej Fundacji Narodowej w wysokości 1 mln zł
wyniesie blisko 40% kosztów projektu.
Od grudnia 2018 roku Izba pracowała z PFN nad wypracowaniem koncepcji, która pozwoli na wsparcie budowy wizerunku branży meblarskiej. Udało się znaleźć sposób na promocję Polski i jej dziedzictwa kulturowego oraz potencjału gospodarczego poprzez połączenie dokonań polskich projektantów i firm produkujących meble – powiedział Tomasz Wiktorski, współautor koncepcji projektu.
Uruchomienie projektu to wielki sukces branży meblarskiej i okazja do pokazania, że możemy
skutecznie wychodzić na nowe rynki, łącząc siły i prezentując kompleksową ofertę polskiego
meblarstwa. To także nowy model promocji, który pozwala połączyć potencjał firm z budowaniem
wizerunku Polski jako kraju oferującego markowe produkty – dodał Michał Strzelecki, dyrektor
biura Izby.
Wszystkich zainteresowanych udziałem w projekcie zapraszamy do kontaktu z biurem OIGPM.
Rekrutacja trwa do 2 sierpnia.
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ