Zarząd Tylko: (od lewej) Hania Kokczyńska, Mikołaj Molenda, Benjamin Kuna oraz Jacek Majewski

Zarząd Tylko: (od lewej) Hania Kokczyńska, Mikołaj Molenda, Benjamin Kuna oraz Jacek Majewski

  • Autor: Redakcja Biznesmeblowy.pl
  • 01 paź 2019 08:56 (aktualizacja: 01 paź 2019 09:22)

Polska marka meblowa planuje zdobywanie nowych rynków

Marka Tylko to polski startup, znany głównie za granicą. Do końca pierwszego kwartału 2020 chce powiększyć zespół o ponad 30 nowych pracowników. Ma w planach dalszy rozwój sprzedaży na rynkach europejskich i w USA.

Firmę Tylko założyli Jacek Majewski, Hania Kokczyńska, Mikołaj Molenda i Benjamin Kuna. Wcześniejsze doświadczenia z pracy związanej z designem i nowymi technologiami wykorzystali tworząc opartą o AR aplikację, za pomocą której można zaprojektować wysokiej jakości regał, dostosowany do własnego stylu i potrzeb. Unikalne rozwiązanie spodobało się europejskim konsumentom ceniącym prostotę i nowoczesny design. Obecnie 98% mebli wytwarzanych przez Tylko sprzedaje się poza Polską, głównie w Niemczech, Szwajcarii, Francji i w Wielkiej Brytanii. Założyciele Tylko na tym jednak nie poprzestają. Korzystając ze wsparcia inwestorów, m.in. funduszu TDJ Pitango, który w styczniu zainwestował w startup 15 mln złotych, firma planuje zrealizować ambitne plany sprzedażowe zarówno na rynkach europejskich, jak i w USA.

- W centrum naszego zainteresowania stoi zawsze klient. Ta filozofia widoczna jest zarówno w naszych produktach, jak i podczas zakupu. Projektowane przez nas meble mają możliwość personalizacji. Kupujący może dopasować ich wymiar do przestrzeni w swoim domu bądź mieszkaniu. Sam decyduje o szczegółach takich jak ilość półek, drzwi lub szuflad. Aby maksymalnie ułatwić proces projektowania wymarzonych mebli, stworzyliśmy też aplikację Tylko wykorzystującą rozszerzoną rzeczywistość. I tak skomplikowane rozwiązanie technologiczne przekształciliśmy w prosty i atrakcyjny dla użytkownika interfejs. Siedząc wygodnie w fotelu klienci mogą zobaczyć jak zamówiony mebel będzie wyglądał w ich mieszkaniu – oraz zamówić go bezpośrednio w aplikacji lub na naszej stronie. Po otrzymaniu zamówienia klient samodzielnie złoży szafkę i nie potrzebuje do tego żadnych narzędzi. Już po kilkunastu minutach może cieszyć się wysokiej jakości meblami i przemyślanym designie – wyjaśnia Mikołaj Molenda, współzałożyciel Tylko.

Aby zrealizować planty dotyczące rozwoju na rynkach międzynarodowych, Tylko inwestuje w zespół. Obecnie w warszawskim biurze firmy pracuje ponad 90 osób. Zespół rozrósł się do tego stopnia, że Tylko szuka nowej siedziby, takiej która zapewni możliwość wygodnej pracy, zarówno obecnemu zespołowi, jak również specjalistom, których Tylko chce zatrudnić w nadchodzących miesiącach.

- Do końca kwietnia 2020 roku planujemy powiększyć nasz zespół o kolejne 30 osób – mówi Marta Borkowska People Manager. – Szukamy ekspertów, którzy zadbają o rozwój naszych produktów, designerów i specjalistów od R&D. Planujemy poszerzyć także zespół odpowiedzialny za obsługę klienta. Potrzebujemy również programistów, ekspertów z doświadczeniem w rozwijaniu produktów cyfrowych i performance marketerów.

Przez ostatnie 4 lata regały produkowane przez Tylko dotarły do ponad 20 tys. klientów w 28 krajach. W 2018 r. sprzedaż wygenerowana przez startup wyniosła 8,5 mln euro, a założyciele mają zamiar podwoić ten wynik w 2019 r.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ