Polski rynek meblarski - zobacz wyniki tegorocznego raportu!
Średnia kwota przeznaczona na zakup mebli przez gospodarstwo domowe w Polsce w ciągu ostatnich trzech lat to 4,5 tys. złotych. Zauważalnie zwiększa się udział roli internetu jako miejsca dokonywania zakupów – niemal co trzeci respondent kupuje meble online. To tylko niektóre wnioski wynikające z tegorocznego raportu KPMG.
Celem raportu jest analiza rynku meblarskiego w Polsce. Publikacja przedstawia aktualną sytuację branży, kompleksowy obraz trendów konsumenckich wpływających na ten rynek oraz stopień rozwoju przemysłu meblarskiego w naszym kraju. Jakie są najważniejsze wnioski płynące z raportu?
Wartość produkcji sprzedanej przemysłu meblarskiego w Polsce w 2016 roku wyniosła 42 mld złotych
Prognozy na najbliższe lata odzwierciedlają pozytywne nastroje dotyczące rozwoju analizowanego rynku. Szacuje się, że do 2020 roku wartość produkcji sprzedanej mebli zwiększy się o ponad 18% i wyniesie prawie 50 mld złotych. Wartość polskiego rynku meblarskiego stanowi ponad 7% wartości produkcji mebli w całej Europie. Wyprzedzają nas jedynie Niemcy, Włochy i Wielka Brytania. Eksport odgrywa kluczową rolę w polskim przemyśle meblarskim. Głównym rynkiem zbytu dla polskich wyrobów meblarskich są kraje europejskie, przede wszystkim Niemcy (36% wartości polskiego eksportu mebli), Wielka Brytania (8%) oraz Czechy (7%).
Nie zabrakło też wniosków związanych ze sprzedażą mebli na rynku krajowym. Średnia kwota przeznaczona na zakup mebli przez gospodarstwo domowe w ciągu ostatnich trzech lat wynosi
4,5 tys. złotych. Prawie połowa ankietowanych, którzy dokonali zakupu mebli w ciągu ostatnich
trzech lat, zadeklarowała przeznaczenie na ten cel sumy mieszczącej się w przedziale pomiędzy 1 001 a 5 000 złotych. Funkcjonalność i trwałość mebli w największym stopniu determinują decyzje o zakupie
Na trzecim miejscu pod względem znaczenia w procesie podejmowania decyzji zakupowych uplasował się stosunek jakości do ceny produktu.
WASZE KOMENTARZE (1) + DODAJ KOMENTARZ