Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Fot. Publikator

Fot. Publikator

  • Autor: PAP
  • 02 marz 2020 09:24

Polskie firmy gromadzą dane, ale z nich nie korzystają

Większość polskich firm uznaje analitykę danych za kluczowy obszar transformacji cyfrowej, istotny w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jednak tylko co czwarta z nich wykorzystuje posiadane dane do celów analitycznych - wynika z raportu "Cyfryzacja dużych firm i korporacji".

Według badania przeprowadzonego przez ICAN Research i Orange 83 proc. polskich przedsiębiorców oceniło poziom cyfryzacji swoich firm w 2019 r. jako co najmniej dobry, co oznacza wzrost o 7 punktów procentowych rok do roku.

86 proc. ankietowanych stwierdziło, że analityka danych jest istotnym elementem budowy przewagi konkurencyjnej. Jednak mimo tej świadomości 73 proc. firm nie wykorzystuje swoich zbiorów do prowadzenia analiz, z kilku przyczyn. Aż 90 proc. organizacji nie ma spójnego zbioru i korzysta z różnych baz danych. W dodatku, informacje zawarte w bazach w 63 proc. są niekompletne i nieaktualne, a w niemal połowie przypadków także nieuporządkowane i niespójnie nazwane.

W efekcie tylko w jednej firmie na cztery pracownicy mają dostęp do raportów i analiz od ręki, z poziomu swojego komputera. W pozostałych spółkach, w razie potrzeby ktoś musi odpowiednie dane wyszukać, zebrać i dostarczyć.

Eksperci firmy consultingowej Abile wskazują, że przyczyną jest nadmiar nieuporządkowanych danych, zgromadzonych w różnych, niekompatybilnych systemach. Według nich przełom w zarządzaniu danymi może nastąpić dzięki robotyzacji procesów biznesowych (RPA).

"Obecnie zmierzyć i usystematyzować można niemal wszystkie aktywności potencjalnych klientów. Zebrane dzięki temu dane są nieocenionym źródłem informacji. Wyścig po wiedzę wymusza na firmach wdrażanie coraz to nowych typów oprogramowania. Systemy te, kupowane od różnych dostawców w przeciągu nawet dekady, po prostu ze sobą nie współpracują. Ale wszystkie gromadzą gigabajty danych w swoich bazach. Bez ich integracji zarządzanie informacjami staje się trudne i czasochłonne" - tłumaczy wiceprezes Abile Consulting Mariusz Gołębiewski.(PAP)

lus/ malk/


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ