Fot. Fotolia

Fot. Fotolia

  • Autor: bm
  • 04 wrz 2019 11:53 (aktualizacja: 07 wrz 2019 08:55)

Polskie firmy na targach meblowych w USA - dołącz do projektu!

Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli zaprasza do udziału w projekcie promocyjnym Poland’s Furniture All Around The World na rok 2020. Projekt uzyskał wsparcie finansowe Polskiej Fundacji Narodowej.

W kwietniu 2020 po raz pierwszy odbędzie się grupowa wystawa polskich firm w USA. Uwzględniając głosy płynące z firm odnośnie niezbędnego czasu przygotowania do wystawy inicjatorzy projektu przenieśli jego termin na rok przyszły. Targi skierowane są do handlu sieciowego (wholesale), indywidualnego (retail) oraz projektantów wnętrz (designers, architects) pomieszczeń mieszkalnych.

Uruchamiamy nowy mechanizm promocji branży meblarskiej za granicami Polski! Wybraliśmy Stany Zjednoczone, bo to właśnie na tym rynku potrzebujemy zaprezentować firmy z Polski jako silną grupę – powiedział Michał Strzelecki, dyrektor biura Izby. – To także nowy model promocji, który pozwala połączyć potencjał firm z budowaniem wizerunku Polski jako kraju oferującego markowe produkty.

Dzięki wsparciu PFN w amerykańskim High Point na ponad 300 metrach kwadratowych zostanie przygotowane wspólne stoisko prezentujące ofertę firm meblarskich oraz wystawę polskiego wzornictwa w zakresie wnętrz. Działania zostaną wsparte poprzez towarzyszącą kampanię medialną,
skierowaną do amerykańskich profesjonalistów zajmujących się meblami oraz designem, a na terenie
High Point stanie w trakcie targów instalacja artystyczna – rzeźba – wykonana przez Oskara Ziętę.

W projekcie założono udział co najmniej 8 firm, w tym 3 studiów projektowych oferujących produkty
o dużej wartości wizerunkowej oraz posiadających duży potencjał eksportowy. Polską obecność w High Point zaplanowano na 3 edycje targów, to znaczy: kwiecień i październik 2020 oraz kwiecień 2021, co pozwoli na systematyczne zbudowanie relacji z partnerami biznesowymi i pozytywnego wizerunku polskiej branży meblarskiej. Izba odpowiada za rezerwację powierzchni targowej i przygotowanie oraz obsługę stoiska, zapewnienie tłumaczy oraz transport eksponatów, a także realizację kampanii medialnej wraz z przygotowaniem wystawy promującej polski design. Całość uzupełnią działania na rzecz pozyskania nowych kontaktów i kojarzenia partnerów biznesowych.

Uczestnicy projektu zobowiązują się do wniesienia wkładu w wysokości 315 tys. złotych za udział
w 3 edycjach targów High Point. Dofinansowanie Polskiej Fundacji Narodowej w wysokości 1 mln zł
wyniesie blisko 40% kosztów projektu.

Od grudnia 2018 Izba pracowała z PFN nad wypracowaniem koncepcji, która pozwoli na wsparcie
budowy wizerunku branży meblarskiej. Udało się znaleźć sposób na promocję Polski i jej dziedzictwa kulturowego oraz potencjału gospodarczego, poprzez połączenie dokonań polskich projektantów i firm produkujących meble – powiedział Tomasz Wiktorski, współautor koncepcji projektu. – Uruchomienie projektu to wielki sukces branży meblarskiej i okazja do pokazania, że możemy skutecznie wychodzić na nowe rynki, łącząc siły i prezentując kompleksową ofertę polskiego meblarstwa.

Wszystkich zainteresowanych udziałem w projekcie zapraszamy do kontaktu z biurem OIGPM.
Rekrutacja trwa do 15 września. Kontakt w sprawie udziału w targach:
Michał Strzelecki (tel. +48 604 322 263, Michal.strzelecki@oigpm.org.pl)
Tomasz Wiktorski (tel. +48 790 027 920, tomasz.wiktorski@brstudio.eu)

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ