Producent mebli zwiększa przychody i rozszerza sieć sprzedaży
W 2018 roku przychód firmy Oristo – jednego z liderów produkcji mebli łazienkowych – wyniósł 71 mln zł. Wyprodukowano w tym czasie 280 000 brył meblowych. Firma sukcesywnie powiększa też sprzedaż w krajach ościennych.
Oristo jest obecnie w trójce największych polskich producentów mebli łazienkowych. Oprócz polskiego rynku, firma cały czas powiększa sprzedaż w krajach ościennych: na Litwie, w Rosji, na Słowacji i w Niemczech. – Mamy też swoich odbiorców w Szwecji, Rumunii i w Wielkiej Brytanii, z którą wiązaliśmy duże nadzieje, ale na razie wizja Brexitu hamuje część inicjatyw – wylicza Krzysztof Ornowski, prezes firmy. – Prowadzimy również rozmowy we Francji, Norwegii, Danii i w Holandii.
Produkowane przez Oristo meble łazienkowe poznali już ludzie z 24 krajów świata. Produkty OEM (Original Equipment Manufacture) cieszą się największym uznaniem w Skandynawii (zwłaszcza w Szwecji) i w Niemczech. – Ale wraz ze zmianami organizacyjnymi u naszych Partnerów otwierają się przed nami nowe perspektywy – od Bałkanów aż po Republikę Południowej Afryki – mówi Krzysztof Ornowski.
Przez ostatnich 6 lat przychód Oristo zwiększa się o 15 procent każdego roku. W 2018 roku wyniósł on 71 mln zł. Udało się to osiągnąć, dzięki wyprodukowaniu 280 000 brył meblowych. Pytany o źródło sukcesu, Krzysztof Ornowski podkreśla czynniki niekoniecznie najpopularniejsze we współczesnym biznesie. Na pierwszym miejscu wymienia rodzinne tradycje rzemieślnicze, sięgające 1933 roku, gdy jego dziadek założył mały warsztat stolarski, w którym produkował wozy konne i koła do nich. Jego syn, a ojciec dzisiejszego prezesa firmy, dostosował produkcję do potrzeb swoich czasów – oferował klientom solidne, trwałe drzwi, okna i meble. Chętnych nie brakowało. – Jak widać, nie mogłem wybrać innej drogi, jak tylko kontynuować rodzinne tradycje. Choć dzisiaj Oristo to nie mały zakład, ale firma zatrudniająca około 300 osób, to nadal przyświecają nam w pracy wartości zaszczepione mi przez od moich przodków, czyli wysoka jakość połączona z trwałością oraz z szacunkiem należnym naszym klientom, kontrahentom i pracownikom – podkreśla spadkobierca rzemieślniczej tradycji.
Firma dba też o jakość produktów. Materiały wykorzystywane w produkcji są przez nas starannie testowane. Nie opieramy się jednak tylko i wyłącznie na wymaganiach stawianych przez ogólnodostępne normy. Wewnętrzne testy opieramy na doświadczeniach i rzeczywistych wymaganiach ich użytkowników – wyjaśnia Krzysztof Ornowski. Dodaje, że do testów lakierów używanych w produkcji jego firma wykorzystuje środki chemiczne dostępne w… marketach i osiedlowych sklepach. Po co? Żeby dokładnie odwzorowywać sytuacje, w jakich meble są użytkowane na co dzień – z wykorzystaniem wszystkiego tego, z czym będą miały do czynienia w mieszkaniach swoich właścicieli. (...)
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ