Stoisko PAIiH na targach w Sztokholmie

Stoisko PAIiH na targach w Sztokholmie

  • Autor: bm
  • 01 marz 2018 10:02 (aktualizacja: 05 marz 2018 09:49)

Promocja polskiej branży meblarskiej na targach w Sztokholmie

26 polskich przedsiębiorców z branży meblarskiej wzięło udział w międzynarodowych targach mebli i oświetlenia w Sztokholmie. Na stoisku narodowym Polska Agencja Inwestycji i Handlu promowała polski sektor meblarski i jego potencjał eksportowy.

Zorganizowano m. in. briefing prasowy, podczas którego przedstawiono potencjał polskiej branży meblarskiej oraz polskiej gospodarki. Konferencję otworzył Ambasador Rzeczpospolitej Polskiej w Sztokholmie Wiesław Tarka. "Cieszę się, że polskie firmy zainteresowały się rynkiem skandynawskim, choć to trudny rynek wierzę, że nasi rodacy odniosą na nim sukces" - powiedział Ambasador.

Z ramienia Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu zgromadzonych gości powitał Robert Zawadzki, Zastępca dyrektora Departamentu Promocji Gospodarczej odpowiedzialny za wdrażanie Branżowych Programów Promocji w PAIH. - "Zapraszam wszystkie polskie firmy do skorzystania z naszego stoiska narodowego. Zachęcam do prezentacji swoich materiałów i filmów na stoisku narodowym" - powiedział Robert Zawadzki. - "Stoisko może wam również posłużyć jako miejsce spotkań z kontrahentami. Czujcie się jak u siebie".

Specyfikę oraz potencjał polskiej branży meblarskiej przedstawił Michał Strzelecki, dyrektor Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli. "Polska jest nie tylko europejskim, ale także światowym liderem w produkcji i eksporcie mebli" - powiedział Michał Strzelecki - "Głównym odbiorcą polskich mebli są od wielu lat Niemcy. Do Szwecji trafia zaledwie 4% naszego eksportu. Mamy nadzieję, że dzięki naszej obecności na tegorocznych targach w Sztokholmie choć po części uda się to zmienić" - dodał.

Polskie stoisko narodowe na targach w Sztokholmie zostało zorganizowane przez PAIH w ramach realizacji programu promocji branży meblarskiej w ramach poddziałania 3.3.2: Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, którego celem jest promocja polskiej gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe, wpisujące się w obszary Krajowych Inteligentnych Specjalizacji (KIS).

Kolejne polskie stoisko narodowe zorganizowane będzie na targach ICFF w Nowym Jorku.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ