Rynek meblowy w Finlandii: królują sklepy internetowe (analiza)
Od kilku lat można obserwować wzrost liczby osób korzystających z urządzeń mobilnych. Z tego powodu dla producentów i sprzedawców dużą rolę odgrywa już nie tylko sprzedaż stacjonarna, ale też internetowa. Zatem, aby potencjalnie zwiększyć swoje zyski powinni dostosowywać swoje strony internetowe do urządzeń mobilnych, tak aby użytkownicy mogli swobodnie z nich korzystać na smartfonach czy tabletach. Jak to wygląda u naszych północnych sąsiadów?
Wraz ze wzrostem użytkowników urządzeń mobilnych, wzrasta również liczba osób kupujących
produkty przez internet. Mogą oni o każdej porze oglądać i kupować meble na stronie internetowej, dzięki czemu oszczędzają czas i pieniądze, ponieważ sklepy internetowe oferują wyższe rabaty. Poprzez niższe ceny za dostawę przesyłek gabarytowych, wzrosła sprzedaż internetowa produktów o dużych rozmiarach takich jak meble, sprzęt RTV czy AGD.
Rynek e-sklepów meblowych rozwija się dynamicznie, sprzedawcy szukają rozwiązań, które pozwolą im zatrzymać klienta i w efekcie zakupi meble w ich sklepie. Z punktu widzenia producenta mebli również ważną informacją jest to, które sklepy są największe i generują najwięcej ruchu na stronie, aby wiedzieć z kim rozpocząć współpracę. B+R Studio przeprowadziło badanie dotyczące najczęściej odwiedzanych przez internautów stron sprzedających meble w wybranych krajach europejskich. Wyniki badań zostały opublikowane w raporcie „Ranking meblowych e-sklepów w Europie”.
Handel meblami przez Internet
W tym miejscu warto przyjrzeć się handlowi meblami przez internet w Finlandii. Według analizy
danych zebranych za pomocą narzędzi internetowych, najczęściej odwiedzanymi stronami sprzedającymi meble pod względem liczby unikalnych użytkowników jest jysk.fi (515 tys. unikalnych użytkowników), softka.fi (258 tys.), masku.com (233 tys.) oraz asko.fi (177 tys.). Użytkownicy na tych stronach spędzają średnio 5-6 minut oglądając produkty na średnio 7-8 stronach. Przedstawione powyżej strony charakteryzują się również najniższym wskaźnikiem odrzuceń (32-36%). Można zauważyć, że aż 2/3 użytkowników korzysta z tych stron, oglądając więcej niż jedną stronę, zwiększając tym samym szansę na potencjalny zakup.
Aż 99,39% użytkowników strony Ikea.fi przegląda ją na urządzeniach mobilnych. Na kolejnych pozycjach znajdują się masku.com – 77% mobilnych użytkowników, sofka.fi i veke.fi– 68%. Spośród użytkowników korzystających z badanych stron dominują użytkownicy mobilni.
Więcej informacji na temat e-sklepów w innych krajach znajdą Państwo w raporcie Ranking meblowych e-sklepów w Europie. Kliknij w link: https://bit.ly/2tL750u

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ