Sprzedaż mebli w ekskluzywnych showroomach
Na polskim rynku przybywa sklepów typu concept store, oferujących, poza produktami do aranżacji wnętrz, także inspiracje, porady projektantów, swoistą filozofię wnętrza. Nie tylko sprzedają meble, tkaniny czy oświetlenie, organizują też spotkania z designem, ciekawymi ludźmi, projektantami i producentami.
Klientów zachęcają starannie zaaranżowanymi wnętrzami, na tle których meble i dodatki prezentują się inaczej niż w popularnych sklepach meblowych. Oferują coś więcej niż tylko produkty – nie tylko porady designerów, ale też tzw. wartość dodaną, czyli poczucie wyjątkowości, większego prestiżu, bycia w grupie tych wybranych, niszowych klientów ekskluzywnego salonu sprzedaży. Sklepów typu concept store, które mają w swojej ofercie meble dla koneserów, jest w Polsce coraz więcej.
Niezależnie od tego, czy oferowane produkty to projekty polskich projektantów wykonane w polskich fabrykach, czy meble i elementy wyposażenia wnętrz sygnowane znanymi światowymi markami, sprzedaż mebli z wyższej półki wymaga szczególnej oprawy i odpowiedniego podejścia do wymagającego klienta. Jak powiedział Tomasz Waś, właściciel warszawskiej Galerii Heban, która w tym roku obchodziła 20-lecie swojego istnienia, "z meblami jest podobnie jak z muzyką. Ludzie powszechnie słuchają lekkich gatunków, które same wpadają w ucho i są powszechne, natomiast te bardziej wyszukane mają swoich wiernych – choć nie zawsze licznych odbiorców wśród melomanów, którzy potrafią docenić wyrafinowane brzmienie, perfekcję dźwięku i aranżację. Podobnie jest ze światowym designem z najwyższej półki. Meble takie z założenia przeznaczone są przede wszystkim dla koneserów, a więc są niszowe, dlatego nigdy nie będą sprzedawały się jak te z popularnych sieciówek.".
(...)
Czy łatwo sprzedać tego rodzaju meble? Na pewno kontakt z klientami jest tu nieco inny niż w sklepach oferujących produkty z półki ekonomicznej. Trzeba przekonać potencjalnych zainteresowanych, że dany mebel naprawdę wart jest inwestycji i warto mieć na to solidne argumenty. Świadomość klientów poszukujących ekskluzywnych produktów do wnętrz jest bowiem z roku na rok większa. Ludzie coraz więcej podróżują, obserwują życie innych ludzi, bywają na targach i wydarzeniach związanych z designem, wreszcie – dzięki internetowi mają wiele informacji na temat trendów, projektantów, nowinek technologicznych i rozwiązań zwiększających komfort. Wykorzystują tę wiedzę podczas zakupów i chcą coraz lepszego produktu.
„Z roku na rok obserwujemy wzrost świadomości konsumentów. - mówi Tomasz Waś. - "Kiedyś byli oni bardziej zachowawczy i wybierali bezpieczne oraz powszechnie dostępne marki. Dziś to się zmieniło i Polacy pozwalają sobie na zdecydowanie większą fantazję w aranżacji wnętrz. Zauważamy, że podążają za światowymi trendami i są z nimi na bieżąco. Zwiedzają świat, bywają na wystawach, obserwują pojawiające się nowości takich mebli od nas oczekują."
(...)
Nie tylko zagraniczna oferta przyciąga wymagających klientów. W ofercie powstałego całkiem niedawno showroomu Euforma można znaleźć meble, oświetlenie oraz dodatki od polskich producentów. Pierwszy showroom sygnowany marką Euforma powstał w Bydgoszczy. Po roku działalności właściciele podjęli decyzję o stworzeniu drugiej takiej przestrzeni, ale tym razem w Warszawie. Podobnie jak w Bydgoszczy, także w stolicy można znaleźć kompleksowy asortyment artykułów przeznaczonych do aranżacji wnętrz. Showroom oferuje produkty blisko 40 polskich marek, zarówno tych już rozpoznawalnych, jak Noti czy Comforty, jak i mniej znanych, np. Borcas, Hop Design czy Loftdecora.
- « Poprzednia
- 1
- 2
- Następna »
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ