Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Substancje chemiczne w wyrobach i obowiązek producentów wobec klientów – REACH w branży meblarskiej

Substancje chemiczne w wyrobach i obowiązek producentów wobec klientów – REACH w branży meblarskiej

  • Autor: ut
  • 05 marz 2020 12:49

Substancje chemiczne w wyrobach i obowiązek producentów wobec klientów – REACH w branży meblarskiej

Wystartowała kampania Pytaj o chemię, skierowana do producentów, sprzedawców sieci detalicznych oraz konsumentów. Celem jej jest wzrost świadomości na temat obecności w wyrobach substancji wzbudzających szczególnie duże obawy – SVHC (Substances of Very High Concern).

Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie zaprasza firmy z branży meblarskiej do włączenia się w kampanię, aby w prosty sposób spełnić swój obowiązek informacyjny wobec swoich klientów. Powstała międzynarodowa baza danych oraz aplikacja na smartfony. Kampania będzie również zwiększać świadomość polskich konsumentów o ich prawie do informacji. Ramy prawne tworzy unijne rozporządzenie REACH dotyczące chemikaliów.

Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie jest polskim partnerem międzynarodowej kampanii Pytaj o chemię i wraz z organizacjami pozarządowymi, instytucjami naukowymi oraz organami władzy z 13 krajów Unii Europejskiej zaprasza do współtworzenia bazy danych, z której korzystać będą konsumenci na terenie Unii Europejskiej.
Substancje wzbudzające szczególnie duże obawy (SVHC) to m.in. substancje rakotwórcze, zaburzające gospodarkę hormonalną, czy też uznane za mające istotny wpływ na środowisko. Unijne rozporządzenie REACH dotyczące chemikaliów przewiduje obowiązek informowania o zawartości SVHC. Jeśli zawartość takich substancji w wyrobie przekracza stężenie 0,1%, każdy dostawca w łańcuchu dostaw musi przekazać informację o tym każdemu komercyjnemu odbiorcy wyrobu. Konsumenci mają także prawo do uzyskania takich informacji na życzenie, tak by mogli dokonywać świadomych decyzji zakupowych.

Aplikacja na smartfony:

Od dwóch miesięcy działa aplikacja mobilna, połączona z bazą danych, która pomoże firmom wypełniać ich obowiązek informowania o SVHC w wyrobach, natomiast konsumentom posłuży do zdobywania informacji o produktach jakie chcą kupić. Konsumenci mogą przez aplikację skanować kody kreskowe. Jeśli dana firma umieści wcześniej w bazie danych informacje o swoich produktach, od razu dostaną
odpowiedź. Jeśli nie, mogą zadawać pytania firmom przesyłając je przez aplikację. Fundacja zachęca firmy do zakładania kont w bazie połączonej z aplikacją oraz oferuje pomoc w ich tworzeniu.

Kampania Pytaj o chemię koncentruje się na zwiększaniu świadomości konsumentów w kwestii zawartości SVHC w wyrobach, by umożliwić im podejmowanie odpowiedzialnych decyzji zakupowych, a także dostawców, by wypełnili obowiązek informowania wynikający z REACH.

Celem działania międzynarodowego konsorcjum, do którego należy Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie, jest udoskonalenie procesów komunikacyjnych w łańcuchach dostaw, zmierzających ostatecznie do zastępowania SVHC w wyrobach substancjami nieszkodliwymi.

Konsumenci zwracają coraz większą uwagę na zawartość szkodliwych substancji w kupowanych produktach. Coraz świadomiej dokonują wyborów zakupowych. Według badań przeprowadzonych przez Eurobarometr w 2017 roku 4 na 5 Europejczyków boi się wpływu chemikaliów na ich zdrowie. Udział w kampanii jest bezpłatny. Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie chce wspierać firmy i pomagać im w tworzeniu bazy danych i sprawnej komunikacji z klientami.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ