Sieć salonów Agata. Fot. Agata

Sieć salonów Agata. Fot. Agata

  • Autor: mg
  • 20 paź 2016 10:17 (aktualizacja: 20 paź 2016 14:03)

UOKiK zakwestionował promocje BRW i sieci Agata

Prezes UOKiK, Marek Niechciał, wydał dwie decyzje w sprawie kampanii promocyjnych zorganizowanych przez sieć salonów Agata i Black Red White. Zakwestionowane zostało hasło "Rabat na cały asortyment", którym obie firmy reklamowały swoje oferty. W efekcie dobrowolnie zobowiązały się one do zrekompensowania strat konsumentom.

Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudziły hasła reklamowe salonów meblowych Agata Meble oraz Black Red White. Hasło "Rabat na cały asortyment" sugerowało, że dotyczy ono całej oferty, gdy w rzeczywistości obejmowało wyłącznie wybrane kolekcje. Promocja w sklepach BRW obowiązywała w styczniu, a w Agata Meble – w lutym i marcu ubiegłego roku.

Reklamy przedsiębiorców informowały, że kupując w obu salonach, konsument otrzyma 10 proc. rabat na cały asortyment, a dodatkowo w Agata Meble klient mógł wybrać nieoprocentowane raty. W rzeczywistości klient nie mógł skorzystać z rabatu, gdy chciał kupić produkty objęte innymi promocjami. 

Jak wykazało postępowanie prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, oba salony nie informowały jednak o tym, że nie wszystkie produkty są objęte promocją. Wobec tych dwóch salonów meblowych prezes UOKiK wydał dwie decyzje zobowiązaniowe. I tu ważna informacja dla konsumentów. Zarówno Agata Meble, jak i Black Red White dobrowolnie zobowiązały się do zrekompensowania strat konsumentom. Klienci, którzy zrobili zakupy w tych salonach, w określonym terminie otrzymają zwrot 10 proc. wartości zakupów. To jest wynik współpracy prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów właśnie z tymi dwoma salonami - mówi Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Agata Meble oraz Black Red White dobrowolnie zobowiązały się do zrekompensowania strat konsumentom. Klienci, którzy zrobili zakupy w obu salonach w określonym terminie, otrzymają zwrot 10 proc. wartości zakupów. Ponadto obaj przedsiębiorcy poinformują klientów o decyzjach UOKiK na łamach dzienników ogólnopolskich.

WASZE KOMENTARZE (3) + DODAJ KOMENTARZ

    • sara, 2016-12-09 18:05:34
    Nie tylko agata tak miała, ale super, ze oddali pieniądze klientom, widać ze poważnie ich traktują
    • masza, 2016-12-08 16:45:33
    Wszystkie zakupu robiłam w agacie w momencie promocji, teraz też kupimy sofę, fotel z relaxem i stolik. Raty 0% Czekam z niecierpliwością na dostawę do domu :)
    • ida, 2016-11-10 19:58:52
    Może to kiepski miesiąc dla agaty, ale ja jak polowałam na okazje to zawsze były w tej cenie jaki oferował salon