UOKiK zakwestionował promocje BRW i sieci Agata
Prezes UOKiK, Marek Niechciał, wydał dwie decyzje w sprawie kampanii promocyjnych zorganizowanych przez sieć salonów Agata i Black Red White. Zakwestionowane zostało hasło "Rabat na cały asortyment", którym obie firmy reklamowały swoje oferty. W efekcie dobrowolnie zobowiązały się one do zrekompensowania strat konsumentom.
Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudziły hasła reklamowe salonów meblowych Agata Meble oraz Black Red White. Hasło "Rabat na cały asortyment" sugerowało, że dotyczy ono całej oferty, gdy w rzeczywistości obejmowało wyłącznie wybrane kolekcje. Promocja w sklepach BRW obowiązywała w styczniu, a w Agata Meble – w lutym i marcu ubiegłego roku.
Reklamy przedsiębiorców informowały, że kupując w obu salonach, konsument otrzyma 10 proc. rabat na cały asortyment, a dodatkowo w Agata Meble klient mógł wybrać nieoprocentowane raty. W rzeczywistości klient nie mógł skorzystać z rabatu, gdy chciał kupić produkty objęte innymi promocjami.
Jak wykazało postępowanie prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, oba salony nie informowały jednak o tym, że nie wszystkie produkty są objęte promocją. Wobec tych dwóch salonów meblowych prezes UOKiK wydał dwie decyzje zobowiązaniowe. I tu ważna informacja dla konsumentów. Zarówno Agata Meble, jak i Black Red White dobrowolnie zobowiązały się do zrekompensowania strat konsumentom. Klienci, którzy zrobili zakupy w tych salonach, w określonym terminie otrzymają zwrot 10 proc. wartości zakupów. To jest wynik współpracy prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów właśnie z tymi dwoma salonami - mówi Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Agata Meble oraz Black Red White dobrowolnie zobowiązały się do zrekompensowania strat konsumentom. Klienci, którzy zrobili zakupy w obu salonach w określonym terminie, otrzymają zwrot 10 proc. wartości zakupów. Ponadto obaj przedsiębiorcy poinformują klientów o decyzjach UOKiK na łamach dzienników ogólnopolskich.
WASZE KOMENTARZE (3) + DODAJ KOMENTARZ