W 2018 roku we wnętrzach będą królowały zdecydowane kolory
Dominację w nadchodzącym sezonie żywych, zdecydowanych kolorów w aranżacjach wnętrz oraz wzrost znaczenia roli tkanin zapowiedzieli uczestnicy panelu odbywającego się w ramach cyklu „Design. Tworzywo – Tkanina” na „4 Design Days”.
Dzięki tkaninie – jej wzorowi, kolorowi i strukturze – możemy zbudować styl aranżacji wnętrza. Możemy też podkreślić wszystkie jego zalety i zatuszować braki. Tym samym rola tkanin zarówno mieszkaniowych, jak i kontraktowych zdecydowanie rośnie – oceniła Monika Fedor, charakteryzując wpływ tkanin tapicerskich i dekoracyjnych na aranżację wnętrza.
Zdaniem uczestników dyskusji, w 2018 roku tkaniny tapicerskie i tekstylia będą odgrywały jeszcze większą rolę w aranżacji wnętrz niż w poprzednich latach. Dotyczyć będzie to zarówno mebli tapicerowanych, jak i dekoracji.
Jednocześnie paneliści podkreślali niesłabnącą popularność bieli i szarości. Ich zdaniem, obydwa kolory jeszcze długo będą wiodły prym na rynku, choć nie powinny go zdominować w takim stopniu jak w poprzednich sezonach. Dlatego wyrażali nadzieję, że rok 2018 będzie należał do bardziej zdecydowanej kolorystyki.
Powinniśmy uczyć klientów korzystania z szerokiej palety kolorystycznej, nie bojąc się bardziej odważnych wyborów – przekonywała Monika Fedor. I dodawała: Na tym polega nasza rola – pokazywać rozwiązania, które nie tylko odmienią wnętrza, ale też przekonają samych klientów do ich wyboru.
Prowadzący dyskusję Artur Indyka wskazywał architektów i projektantów jako osoby, na których spoczywa olbrzymia odpowiedzialność w kwestii promowania trendów kolorystycznych i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Może to my architekci powinniśmy przekonać klientów do sięgania pod zdecydowane kolory. Sądzę, że w dużej mierze na nas spoczywa to zadanie – twierdził.
Przy tej okazji Marta Kaczanowska przypominała o konieczności wsłuchiwania się w sygnały płynące z rynku. Przygotowując jakąkolwiek nową kolekcję, równocześnie patrzymy na potrzeby rynku, ale i klientów – stwierdziła. Tylko wtedy jako producenci i dystrybutorzy możemy liczyć na sukces – dodawała.
Uczestniczący w spotkaniu producenci i dystrybutorzy byli zgodni, że za wynikami sprzedażowymi tkanin stoją nie tylko ogłaszane każdego roku wiodące trendy, ale też działania promocyjne poszczególnych firm.
Zdaniem uczestników dyskusji, w 2018 roku modne powinny być nie tylko mocne, odważnie wprowadzane kolory, ale też duże wzory oraz wyraziste struktury. Wciąż ważne będą również trendy inspirowane naturą. Ze zdwojoną siłą powróci nurt eko, wyrażający się nie tylko w stosowaniu motywów roślinnych, ale też tak zwanych kolorów ziemi i materiałów o naturalnym pochodzeniu – przekonywała Marta Kaczanowska.
Nie zabrakło też odniesień do koloru roku 2018, którym – według Instytutu Pantone – został Ultra Violet. Podążamy za tym trendem, dlatego wprowadziliśmy do naszej oferty fiolet i mocno go promujemy – mówił Paweł Zapał, który jednocześnie szeroko opisywał zalety tkanin powlekanych: Nasze tkaniny powlekane są projektowane z myślą o zapewnieniu odporności na najcięższe warunki podczas użytkowania w różnych środowiskach. Wysoka wytrzymałość, odporność na plamy, na działanie promieni słonecznych i grzyby to tylko niektóre z ich zalet – wyjaśniał.
Uzupełnieniem dyskusji były prezentacje poświęcone właściwościom tkanin powlekanych oraz wpływowi tkanin na aranżację wnętrz, które przygotowali odpowiednio – Paweł Zapał (Spradling Europe) oraz Marta Kaczanowska (Fargotex).
W panelu udział wzięli: Monika Fedor, product manager firmy Davis, Marta Kaczanowska, creative product manager firmy Fargotex, Paweł Zapał, przedstawiciel handlowy w Polsce firmy Spradling Europe oraz Artur Indyka, projektant wnętrz (moderacja).
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ