Targi "Meble Polska 2013". Fot. Archiwum

Targi "Meble Polska 2013". Fot. Archiwum

  • Autor: kh, ap
  • 27 gru 2013 18:00

Więcej mebli, więcej wystawców - "Meble Polska 2013"

Organizatorzy poznańskich targów meblowych tegoroczną edycję uznać mogą za udaną. Wśród blisko 200 wystawców nie zabrakło największych i najważniejszych producentów mebli, a także firm z zagranicy – m.in. Rumunii i Francji.

Więcej mebli, więcej wystawców i znacznie więcej gości. – tak w skrócie podsumować można tegoroczną edycję targów „Meble Polska”. Impreza ta, na kilka marcowych dni zmieniła Poznań w polską stolicę meblarstwa.

Organizatorzy poznańskich targów meblowych tegoroczną edycję uznać mogą za udaną. Wśród blisko 200 wystawców nie zabrakło największych i najważniejszych producentów mebli, a także firm z zagranicy – m.in. Rumunii i Francji. Przygotowane ekspozycje, które rozlokowane zostały na powierzchni 31 tys. m2, obejrzało 15 tys. zwiedzających. To o około 14% więcej niż w ubiegłym roku. Co ważne, jak wynika ze statystyk, aż 24% handlowców, którzy odwiedzili pawilony MTP pochodzi z zagranicy, w sumie – z 48 krajów.

Rozwój poznańskich targów, jaki można było zaobserwować już podczas ubiegłorocznej edycji (a który był kontynuowany w 2013) jest wynikiem zasadniczych zmian w formule imprezy. Jest ona obecnie spotkaniem stricte biznesowym, którego charakter wyraża się między innymi w dużej liczbie kupców i wyjątkowo troskliwej opiece, jaką są obejmowani, a także cyklem prelekcji i seminariów poświęconych problemom i specyfice branży meblarskiej. Transformacja targów jest coraz cieplej przyjmowana przez wystawców, którzy podkreślają, że właśnie tego typu wydarzenia brakowało im w ostatnich latach. Meblarze niemal jednogłośnie chwalili poziom organizacji, przygotowane warunki i infrastrukturę, zaznaczając, że już teraz planują swój udział w przyszłorocznej edycji. A ta – zgodnie z zapowiedziami MTP, by nie kolidować z targami na Dalekim Wschodzie, odbyć się ma nie w marcu, ale w lutym (18-21 lutego).

Nacisk na kontakty handlowe nie oznacza jednak, że „Meble Polska” straciły znaczenie w dziedzinie wyznaczania trendów wzorniczych. Na ekspozycjach producentów, a także w ramach dedykowanemu wzornictwu przemysłowemu wydarzenia „arena Design” nie zabrakło rozwiązań, wzorów, dekorów i pomysłów, które z pewnością zostaną podchwycone i wprowadzone na szerszą skalę. Jednym z przykładów takich nowinek były nieśmiałe próby zdetronizowania królującego dekoru Dąb Sonoma innymi wzorami. Na uwagę zasługiwały także: śmielsze sięgnięcie po innowacyjne kształty i układy brył, najnowsze akcesoria meblowe i zaawansowane mechanizmy regulacji, a także oryginalne pikowania, zabawa meblowym oświetleniem i nietypowe zestawienia kolorystyczne.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ