Stoisko firmy Schwinn na targach "Furnica 2010". Fot. Archiwum

Stoisko firmy Schwinn na targach "Furnica 2010". Fot. Archiwum

  • Autor: Redakcja
  • 27 gru 2013 18:01 (aktualizacja: 31 maj 2010 00:00)

Wiosenne nowości z Poznania

Tegoroczną edycję targów „Furnica” można uznać za zdecydowanie lepszą od ubiegłorocznej, przede wszystkim ze względu na większą liczbę nowych rozwiązań do mebli, zaprezentowanych przez liderów branży dostawców.

Za szczególną należy uznać przede wszystkim atmosferę tegorocznej „Furniki”, która odbyła się na kilka dni po tragedii pod Smoleńskiem. Charakterystycznym znakiem targów stały się w tym roku biało-czerwone kwiaty z czarnymi wstęgami. Na tę trudną sytuację taktownie zareagowali zarówno przedstawiciele MTP, organizator spotkania branżowego, jak też wystawcy, którzy odwołali wydarzenia towarzyszące o charakterze nieoficjalnym i rozrywkowym.

Liczy się funkcja

W tym roku, zgodnie z 2-letnim rytmem, do którego zdążyliśmy się już przyzwyczaić, wystawcami targów „Furnica” były m.in. takie firmy, jak: Hettich i Häfele, które w Poznaniu prezentują się na przemian z targami „Interzum” w Kolonii. Zaprezentowane przez nie rozwiązania odpowiadają na ergonomiczne i funkcjonalne potrzeby użytkowników mebli. Jednym z ważnych tematów ekspozycji firmy Hettich były systemy szuflad oparte na bazie platformy „InnoTech”, jak też nowe okucia do drzwi przesuwnych w jednej płaszczyźnie. Wart uwagi był również zawias „Sensys” umożliwiający ciche domykanie drzwiczek meblowych i zachowanie eleganckiej, czystej formy mebla.

Odbiorców firmy Blum może ucieszyć informacja, że rodzina podnośników „Aventos” staje się coraz bogatsza a znaczna część nowości jest już w sprzedaży. Jednym z funkcjonalnych rozwiązań tej marki jest „Aventos HK-S”, który z powodzeniem można zastosować w małych, górnych szafkach mebli łazienkowych, a te – z wykorzystaniem nowoczesnych mechanizmów – swobodnie unosić w górę. Na stoisku firmy Blum można było znaleźć też wiele interesujących propozycji do szafek dolnych, szczególnie do szuflad.

Tendencję do oferowania rozwiązań o różnorodnym zastosowaniu widać w ofertach wielu dostawców, np. bazujących na profilach. Ważnym debiutem targów „Furnica” była propozycja firmy Laguna, czyli nowa marka Anima Domus. Przedsiębiorstwo zaprezentowało ją wcześniej na targach ZOW w Bad Salzuflen, ale na imprezie w Poznaniu – ze względu na bogaty i przejrzysty charakter ekspozycji – można było zobaczyć pełną paletę produktów tej marki, która obejmuje: profile ramkowe, listwy podfrontowe, uchwyty, listwy krawędziowe, stelaże meblowe, półki szklane, półki szklane z podświetleniem LED, półki podświetlane kasetonowe. Na tej bazie można zbudować m.in. meble kuchenne, ale też wyposażać np. łazienki.

Bardzo ciekawą grupą produktów tegorocznej „Furniki” były uchwyty. Ich dostawcy po raz kolejny udowodnili, że akcesoria są ozdobą mebli. Czasem mówi się, że uchwyty są dla produktu finalnego, jak piękna biżuteria, która podkreśla styl i często decyduje o odbiorze całości. Przyglądając się zwłaszcza propozycjom firmy Arte Metal Style trudno byłoby uciec od tego typu skojarzeń. Oferta przedsiębiorstwa objęła zarówno uchwyty pozłacane, wykonane z masy perłowej, szkła z Murano czy oryginalnych skał. Więcej nowoczesnych, prostych i geometrycznych propozycji można było obejrzeć na ekspozycjach firm Schwinn i Union Knopf. Wysmakowane stoisko firmy Werkpol, która promowała markę GTV, również było ukłonem w stronę nowoczesnych form tych detali meblowych.

Jasne, delikatne, fantazyjne

Nieliczną grupą wystawców tegorocznych targów „Furnica” byli dostawcy wyrobów bazujących na drewnie a stanowiących podstawę produkcji mebli: płyt oraz sklejek. Nie tylko z tego powodu, warto wskazać na innowację firmy Homanit, czyli płytę „Homalight” stanowiącą alternatywę dla płyty komórkowej. Zaletą tego komponentu jest niewielka waga, niższa od płyty komórkowej a jednocześnie gwarancja podobnych do niej parametrów wytrzymałościowych.

Jedną z najliczniejszych i najciekawszych pod względem wzorniczym grup produktowych targów w Poznaniu były propozycje firm oferujących materiały do uszlachetniania powierzchni drewnopochodnych: folii, papierów dekoracyjnych, laminatów i fornirów. Ze względu na popyt, ale też rozwój technologii, rośnie znaczenie folii meblowych. Zaprezentowały je takie firmy, jak Interprint, Renolit, Schattdecor oraz firma Gaber, u której można zamówić, np. folie marki Bausch Linnemann. Ważnym aspektem tego rodzaju komponentów, szczególnie jeśli oparte są na wzorach drewnopodobnych, staje się aspekt dotykowy, nie tylko wizualny. Przykładem rozwoju oferty folii w tym właśnie kierunku są propozycje firmy Schattdecor.

W foliach „Smartfoil Real” powierzchnia dekoru poprzez równoległe zastosowanie efektów matu i połysku nabiera wyjątkowego wyrazu struktury trójwymiarowej, np. efektu porowatości. Tak przygotowane dekory sprawiają wrażenie miękkich i ciepłych, co jest cechą prawdziwych fornirów. Również propozycje firmy Interprint wpisują się w tendencje mody meblowej, w której ciemne wybarwienia wypierane są przez dekory jasne. Interesującą propozycją przedsiębiorstwa jest możliwość zestawiania dekorów drewnopodobnych z wzorami unimetalicznymi.

W Poznaniu nie zabrakło też propozycji firm oferujących forniry meblowe, czego przykładem jest obecność firm California Trading oraz Atpol, w tym roku promującej kolekcję fornirów modyfikowanych „Alpilignum” marki Alpi. Innowacją jest urozmaicenie produkcji tej włoskiej firmy i wprowadzenie nowego gatunku drewna. Na szczególną uwagę zasługuje bogata oferta firmy Laminart. Można w niej znaleźć propozycje marek Tabu, LaminWoods, Oberflex – forniry modyfikowane na fizelinie, forniry naturalne, trzywarstwowe z różnymi efektami powierzchni. Ciekawe efekty można również uzyskać na laminatach, czego dowodziły ekspozycje marek Polyrey i Formica.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ