Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

  • Autor: Beata Michalik
  • 27 gru 2013 18:01

Zmniejszyć dystans, zmienić ofertę

Panele dyskusyjne z cyklu „Salon Mebli Plus”, organizowane co roku na najważniejszych polskich targach meblowych nakłaniają do dyskusji, do szukania pomysłów, rozwiązań, wymiany poglądów i przynajmniej prób uzyskania odpowiedzi na trudne pytania.

Chociaż tegoroczna edycja poznańskich targów „Meble Polska” zaskakiwała swoimi rozmiarami, liczbą zaprezentowanych nowości, aktywnością wystawców i efektami biznesowymi, którymi zakończyły się setki prowadzonych rozmów, zadanie pytania „Jak sprzedawać więcej mebli na polskim rynku?” okazało się całkowicie zasadne.

Polska branża meblowa jest potęgą eksportową – co do tego nikt nie ma wątpliwości, bo – jak pokazują wyniki badań – na około 30 miliardów złotych wartości mebli sprzedawanych przez polskich producentów, aż 27 miliardów warte są produkty wysyłane do odbiorców zagranicznych. Dlaczego to nie satysfakcjonuje polskich meblarzy i skąd ciągłe obawy i plany dotyczące rynku krajowego? Przyczyn jest na pewno wiele, ale może jedną z najważniejszych jest fakt, iż branża meblowa woli dmuchać na zimne i zadbać również o tę krajową „nogę”, na której w razie skomplikowanej sytuacji ekonomicznej można się wesprzeć, a nawet całkiem mocno stanąć.

Tegoroczny panel w Poznaniu gotowych rozwiązań nie przyniósł, ale też i nie taka była jego rola. Chodziło o to, by porównać różne punkty widzenia – zarówno producentów wyższej, niższej i średniej półki, jak i handlowców, a także dostawców dla przemysłu meblarskiego. Stąd zróżnicowany skład dyskutantów, wśród których znaleźli się tym razem: Karolina Witek, właścicielka centrum mebowego Witek w Modlniczce koło Krakowa, Wiesława Ryznar-Wojak – prezes firmy TCO, produkującej wysokiej jakości akcesoria meblowe, Tadeusz Respondek, wiceprezes firmy Kler, Tomasz Jaskot, reprezentujący firmę Meble Matkowski oraz Piotr Wójcik z firmy Meble Wójcik. Głównym prowadzącym panel, a jednocześnie autorem badań będących punktem wyjścia do rozmowy był Tomasz Wiktorski, właściciel B+R Studio – agencji badania rynku meblarskiego.

Sklepy muszą się zmienić

Wyniki przeprowadzonych przez B+R Studio badań nie nastrajają optymistycznie. Okazuje się bowiem, że aż 50 procent ankietowanych nie widzi w ogóle potrzeby zakupu mebli w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Zaledwie 6 procent jest już na etapie wyboru konkretnych mebli, a 16 procent planuje dopiero zakup w najbliższym czasie. Zadano również pytanie o to, jakiego rodzaju mebli dotyczą ewentualne potrzeby. Wyniki nie były tu szczególnie zróżnicowane. Najwięcej – 8 procent ankietowanych wymieniło meble tapicerowane, ale także meble do przedpokoju i do pokoju dziennego. Mniejsza liczba klientów zainteresowana jest krzesłami i stołami, wyposażeniem kuchni, łazienki czy pokoju młodzieżowego.

Niepokojące wyniki badań potwierdziły dodatkowo słowa przedstawicielki handlowców, Karoliny Witek, która nie kryła obaw związanych z przyszłością polskiego rynku. Jeśli chodzi o sprzedaż mebli mogę powiedzieć, że ostatnie dwa lata nie wyglądają dobrze i w zasadzie to z roku na rok jest coraz gorzej. Myślę, że to jeszcze nie koniec złej passy, ale to nie znaczy, że nie powinniśmy walczyć o klienta. – powiedziała właścicielka jednego z największych polskich salonów meblowych.

No tak, ale okazuje się, co przyznała również Karolina Witek, że spadki sprzedaży nie dotyczą wszystkich mebli, ale przede wszystkim tych z niższej i średniej półki. Kryzys najwyraźniej niespecjalnie „uderzył po kieszeni” najzamożniejszych Polaków i wciąż urządzają oni swoje domy i mieszkania. A urządzają je drogimi meblami.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ