Duet Patternity projektuje dla Cosentino

Duet Patternity projektuje dla Cosentino

  • Autor: Redakcja Biznesmeblowy.pl
  • 16 gru 2019 08:41

Duet Patternity projektuje dla Cosentino

Projekt najnowszej kolekcji Dekton Liquid, wielkoformatowej powierzchni o wszechstronnym zastosowaniu, powierzono duetowi Patternity, kreatywnemu studiu docenionemu przez Vogue, The New York Times, The Telegraph czy Wallpaper. Premiera nowej kolekcji miała miejsce podczas zakończonego właśnie Design Miami.

Współzałożycielki Patternity, Anna Murray i Grace Winteringham, stworzyły wiodące na świecie internetowe archiwum wizualne obrazów i wzorów; od sztuki, nauki i przyrody, po modę i design. Duet dość szybko stał się pełnoprawnym, interdyscyplinarnym studiem kreatywnym, a ich praca skupiła się na badaniu wzorów i graficznym eksplorowaniu naturalnych form. Bez wątpienia działania duetu są bardzo nowatorskie i pobudzają percepcję, stąd pomysł na zaprojektowanie trzech wzorów powierzchni ultakompaktowej Dekton dla Cosentino. Nie jest to pierwsza tego rodzaju współpraca utalentowanych Brytyjek z dużymi markami. Kreatywność Anny i Grace spotkały się wcześniej z uznaniem takich firm jak Apple, Céline, Clarks Originals, Getty Images, Levi’s, czy Nike.

Zlecając stworzenie nowej kolekcji Annie Murray i Grace Winteringham, Cosentino optowało za wzorami odzwierciedlającymi nowatorstwo marki w produkcji materiałów przeznaczonych dla świata architektury. Dekton jest materiałem wszechstronnym, można go używać zarówno jako blaty, schody, okładzinę ścian i mebli, jak również na podłogi, materiały na fasadę czy taras. Na miejsce premiery nowych wzorów wybrano Design Miami, imprezę celebrującą wzornictwo w całej jego złożoności. W tych dniach na Florydzie można było zobaczyć większość liczących się designerów, a także krytyków, kuratorów, kolekcjonerów i entuzjastów designu. Duża różnorodność prezentowanych obiektów po raz kolejny udowodniła, że impreza ta pozwala na dużo szersze spojrzenie na współczesny design, niż podobne wydarzenia.

Kolekcja koncentruje się na kolorach mórz i oceanów, świadomości ekologicznej i celebrowaniu praktyki zrównoważonego projektowania. W Polsce kolekcja będzie zaprezentowana pod koniec pierwszego kwartału 2020. Produkty marek Grupy Cosentino obecne są w ponad 110 krajach. W obrębie państw, w których firma działa, dystrybucja przebiega głównie na podstawie wykorzystania  platform dystrybucyjnych i usługowych, zwanych Centrami Cosentino. Dekton by Cosentino to pierwsza marka z katalogu firmy. Składa się na nią 8 kolekcji. 

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ